Verkkokauppa kasvun veturi.
Kauneudenhoitotuotteita omnikanavaisesti tarjoavalla Lykolla on kiireitä riittänyt. Suomen panostuksen lisäksi yritys on investoinut 8,5 miljoonaa euroa automaattivarastoon. Satsaukset ovat ilmeisesti kannattaneet, sillä yrityksen myynti on kasvanut 25 prosenttia ensimmäisellä vuosineljänneksellä ja se ylitti nyt 20 miljoonan euron rajan.
Markkinointi toi kuluja
Tulos ei kuitenkaan ollut yhtä positiivinen yrityksen kannalta, kun se ensimmäiseltä vuosineljännekseltä jäi miinuksen puolelle. Tämän vuoden Q1 näyttää -60 000 euroa verrattuna viime vuoden lähes 400 000 euron plussaan. Tämä johtuu toimitusjohtaja Joanna Hummelin mukaan pitkäjänteisistä panostuksista markkinointiin.
- Aktiivinen markkinointityö on kasvattanut kuluja neljänneksen aikana, mutta tämä on samalla järkiperäinen ja pitkäjänteinen investointi tulevaisuuden kasvuun ja kannattavuuteen. Näin voimme vahvistaa markkina-asemaamme, hän kirjoittaa kommenttina yrityksen raporttin.
Kovin kasvu verkossa
Suurin osa myynnin kasvu johtuu yrityksen verkkokaupasta. Tällä osa-alueella kasvua oli 43 prosenttia, mikä on vahva luku verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon (18,5 prosenttia).
- Päätimme viime vuoden lopussa lisätä varaston henkilöstöä, parantaa toimitusaikoja ja uskoa vahvaan kasvuun. Vaikka kasvu on ollut ennakoitua suurempaa, niin olemme onnistuneet lyhentämään toimitusaikoja ja tuomaan asiakkaille lisäarvoa, Joanna Hummel kirjoittaa.