Lyko saa suomalaisen verkkokaupan ja uuden automaattivaraston Ruotsissa

Panostaa 8,5 miljoonaa euroa uuteen keskusvarastoon.

Ilmoitus

Lyko lanseeraa suomalaisen verkkokaupan tämän vuoden toisen neljänneksen aikana. Suomen markkinoille tulon odotetaan vain marginaalisesti vaikuttavan  yhtiön  taloudelliseen tilanteeseen vuoden 2018 aikana.

- Näemme potentiaalia asiakkaille antamamme tarjouksen tuomisessa Suomeen. Teemme sen online-first strategian kautta, markkinoilla jossa on Pohjoismaiden korkein online-levinneisyys hiustenhoidon ja kauneuden alalla. Lykon vahvan ja leveän tuotevalikoiman avulla meillä on hyvät mahdollisuudet tulla johtavaksi toimijaksi myös näillä markkinoilla, sanoo Lykon tj Joanna Hummel lehdistötiedotteessa.

Automaattivarasto valmis 2020

Tämän lisäksi alkaa uuden keskusvaraston rakentaminen Vansbrossa, jonka odotetaan valmistuvan vuoden 2020 ensimmäisen neljänneksen aikana. Uusi varasto saa myös ”enemmän automaatiota jotta käsittely tehostuu ja vastaa lisääntyvää kasvua”. Mutta halpaa tämä ei ole – 8,5 miljoonaa euroa investoidaan vuosien 2018-2020 aikana tähän automaatiolaitokseen sekä automatisoituun tavaravarastoon. Uusi varasto tulee toimimaan uutena keskusvarastona.

- Uusi keskusvarasto tulee olemaan kilpailukykyinen kustannustehokkaan ja joustavan logistiikkaratkaisun, joka soveltuu asteittaiseen lisärakentamiseen kasvavien volyymien tahdissa, ansiosta. Tämä on merkittävä investointi vastataksemme lisääntyvään kasvuun ja varmistaaksemme kapasiteettimme henkilökunnan ja tilojen suhteen., sanoo Joanna Hummel.

Liikevaihto 76 miljoonaa euroa

Samanaikaisesti Lyko esittelee tänään myös 2017 koko vuotta koskevat luvut. Luvut osoittavat että liiketoiminnan tulos (EBITDA) oli lähes 4,2 miljoonaa euroa ja myynnin kasvu oli 18 prosenttia. Tätä voidaan verrata vuoteen 2016 jolloin EBITDA oli 5,2 miljoonaa euroa ja myynnin kasvu 28,9 prosenttia. Liikevaihto vuonna 2017 oli 76 miljoonaa euroa, verrattuna vuoden 2016 lukuun joka oli lähes 66 miljoonaa.