Lyko: ”All-in Suomeen” – etsii paikkaa lippulaivamyymälälle

”Ensimmäistä kertaa laaja markkinointi Suomessa ulkomainoksilla, TV:ssä ja sosiaalisissa medioissa”.

Kosmetiikkatuotteisiin erikoistunut verkkokauppa Lyko panostaa täysillä Suomeen. Lyko, joka vaikuttaa myös Ruotsissa ja Norjassa, aloitti Suomessa 2018. Nyt yhtiö aikoo ottaa seuraavan askeleen Norjassa onnistunutta strategiaa noudattaen.

Nyt menemme ALL-IN Suomeen, olemme nähneet miten strategia on toiminut Norjassa. Jännittävää nähdä saammeko saman vauhdin Suomessa, yhtiön toimitusjohtaja Rickard Lyko kirjoittaa aiemmin viikolla LinkedIn postauksessaan.

Ilmoitus

Mitä All-in sitten tarkoittaa, kun yhtiö on jo monivuotinen toimija markkinoilla.

Aloitamme nyt ensimmäistä kertaa laajan markkinoinnin Suomessa ulkoilmamainoksilla, tv:ssä ja sosiaalisissa medioissa. Aloitimme tämän joitakin viikkoja sitten lähtemällä sponsoriksi tv-ohjelmaan Dancing with the stars, Rickard Lyko kertoo.

Yhtiö kertoo kasvaneensa alusta alkaen Suomessa ja näkee nyt hyvän tilaisuuteen ottaa seuraava askel.

Meillä on paikallinen toimisto Helsingissä, joka työllistää viisi henkilöä. He hoitavat käännökset ja asiakaspalvelun. Meillä on ollut koko ajan fokuksessa turvata hyvä asiakaskokemus ja olemme saaneet paljon hyviä arvosteluja. On ollut myös tärkeää onnistua toimituksissa ja siinä olemme onnistuneet sisäisten priorisointien kautta varastollamme, hän kertoo Ehandelille.

Lykolla on fyysisiä myymälöitä niin Ruotsissa kuin Norjassa. Suomessa toiminta on ollut tähän saakka verkkokaupan pohjalla.

Aiotteko avata kivijalkaliikkeen myös Suomessa?

Olemme pitkään etsineet hyvää sijaintia lippulaivamyymälälle Suomessa, mutta emme ole vielä löytäneet täydellistä paikkaa. Avaamme vähintään yhden myymälän, kun sopiva paikka ilmaantuu, Rickard Lyko kertoo.

Lykon myynti kasvoi vuoden ensimmäisen puoliskon aikana noin 20 miljoonalla eurolla ja oli noin 97 miljoonaa euroa (967 MSEK).

Ilmoitus