Luontaistuntija-terveyskauppaketju muuttaa nimeä ja brändiään

Entinen nimi muistettiin väärin.

Suomalaisen 35-vuotiaan Luontaistuntija-terveyskauppaketjun nimi muuttuu ja brändi uudistuu syyskuussa. Uusi nimi 1.9. alkaen on AITO hyvän olon kauppa. Yli 60 paikallista kauppaa jatkaa toimintaansa uudennimisinä mutta muuten nykyiseen tapaan.

Ilmoitus

- Uudistusta valmisteltiin pitkään muun muassa kuluttajatutkimusten avulla. Luontaistuntija-nimi ei jäänyt kaikkien mieleen - tai se muistettiin usein väärin, kuvailee ketjun toimitusjohtaja Marjut Myllymäki, lehdistötiedotteessa. AITO hyvän olon kauppa kuvaa osuvasti, keitä me olemme. Uusi nimemme on lupaus, jonka paikalliset yrittäjämme lunastavat: ihmisten hyvinvoinnista välittäminen on meillä aitoa, hän jatkaa.

AITO hyvän olon kauppa (aiemmin: Luontaistuntija) on suomalainen terveyskauppaketju, joka on perustettu vuonna 1983. Ketjuun kuuluu yli 60 kauppaa ympäri Suomea sekä verkkokauppa: www.aitokauppa.fi. Yritys tarjoaa laajan valikoiman ravintolisiä, vitamiineja, terveysruokaa sekä tuotteita puhtauteen ja kauneuteen.

Tuotevalikoimassa painotetaan ihmisen ja ympäristön kannalta kestäviä ja hyviä vaihtoehtoja. Tarjolla on mahdollisimman luonnollisia tuotteita, joissa ei ole turhia täyte- ja lisäaineita.

Suomalaiset käyttävät ravintolisiä

Suomalaiset käyttävät ravintolisiä ahkerasti. Kantar TNS:n vuonna 2017 tekemän selvityksen mukaan 62 prosenttia suomalaisista on joskus käyttänyt luontais- ja terveystuotteita. Heistä lähes puolet (45 prosenttia) käyttää tuotteita jatkuvasti. Ravintolisillä tuetaan omaa ravitsemusta, ja niitä käytetään itsehoitona esimerkiksi flunssaan, unettomuuteen sekä työssä jaksamiseen. Finravinto 2012 -tutkimuksen mukaan suomalaisista miehistä 43 prosenttia ja naisista 64 prosenttia käytti jotakin ravintolisää.