Luin Living tähtää Japanin markkinoille – esillä tavarataloissa joulun aikaan

Myyntiin myös Rakuten Brand Avenuella.

Ilmoitus

Kotimainen arjen hemmotteluun tuotteita valmistava kotimainen Luin Living on joulun alla esillä seitsemässä suuressa tavaratalossa Japanin suurimmissa kaupungeissa. Ensi vuonna yritys lanseeraa myös ensimmäisen verkkosivuston japanilaisille kuluttajille.

Luin Living kertoo lehdistötiedotteessa, että Japanin markkina toimii eri lailla kuin Euroopassa. Tavarataloilla on iso rooli brändien lanseerauksissa ja kiinnostaville brändeille annetaan mahdollisuuksia avata Pop Up -kauppoja tavaratalojen sisällä määrätyn ajan. Joulun lahjamarkkina on erityisen kiinnostava Luin Livingille ja tänä jouluna panokset ovat sen mukaiset, kun Luin Living on esillä seitsemässä eri tavaratalossa.

Muutamissa verkkokaupoissa

Lisäksi jälleenmyyntiä on myös pienemmissä Lifestyle- ja sisustuskaupoissa, sekä muutamissa verkkokaupoissa, kuten Rakuten Brand Avenuella.

- Olemme tehneet paljon työtä maahantuojamme kanssa ja yhteistyö alkaa kantaa hedelmää. Viimeksi kesällä olimme Japanissa heidän kanssaan ja tapaamme vähintään kolme kertaa vuodessa. Tiivis yhteistyö on välttämätöntä ja tarpeellista. Seuraavaksi suunnittelemme brändimme verkkosivuston lanseeraamista Japaniin. Suuri osa kohderyhmämme kuluttajista ei käytä englanninkielisiä sivustoja lainkaan, joten on itsestään selvyys, että haluamme kommunikoida asiakkaidemme kanssa kuten he haluavat. Olemme todella innoissamme siitä, että vain reilussa puolessatoista vuodessa olemme päässeet näin pitkälle, kertoo Noora Mustajärvi, toinen Luin Livingin perustajista lehdistötiedotteessa.

Erilainen brändäys

Toinen yrityksen perustajista, Mari Luodes kertoo että japanilaiset ovat tunnetusti meihin verrattuna hitaampia ja harkitsevia, joten suuri osa työstä menee siihen, miten yrityksen brändin sielu, arjen hemmottelu, sekä tuotteet ja niiden käyttö osataan kuvailla osaksi japanilaisen kodin arkea.

- Asia, joka voi tuntua meistä yksinkertaiselta, ei välttämättä ole samanlainen japanilaiselle. Esimerkiksi kodin spa -konsepti oli alkuun suuri ihmetys, mutta kiehtova sellainen heidän mielestään. Nyt maahantuojamme on jo täysin sisäistänyt sen hemmottelevan harmonisen fiiliksen, jota tuotteillamme haluamme jakaa. Suomalaiset brändit kiinnostavat Japanissa, mutta olemme kokonaisvaltaisena brändinä hieman poikkeus, sillä designimme on erittäin yksinkertaista näyttävien kuosien sijaan, ja kaikki pohjautuu puhtaasti harmoniseen ja mukavaan tunnelmaan ja käyttömukavuuteen, Mari Luodes sanoo.

Potkua lehtijutuista

Luin Livingin tarina ja tuotteet ovat päässeet myös muutamiin sanomalehtiin ja alan julkaisuihin. Muun muassa Senken-sanomalehti, joka on suosituin muodin ja tekstiilien päivittäislehti, julkaisi lokakuun lopulla artikkelin Luin Livingistä. Design -alan julkaisu Nordic Style Rooms kirjoitti tarinaa Luin Livingistä tavattuaan brändin edustajat Tokiossa Interior Lifestyle Tokyo -messuilla.

Ilmoitus