Lindex vähensi muovikassien kulutusta One Bag Habit -aloitteen avulla

Veloittaa kaikissa myymälöissään muovikasseista.

Ilmoitus

Lindex ilmoitta pyrkivänsä vähentämään muovikassien kulutusta ja on laajentanut One Bag Habit -aloitteen kaikille markkinoilleen vuoden 2018 alusta alkaen. Yritys kertoo tiedotteessa, että vain noin 30 prosenttia Lindexin asiakkaista osti muovikassin viime vuoden aikana, ja Lindex lahjoittaa nyt 594 000 euroa kestävään kehitykseen.

- One Bag Habit otettiin käyttöön kaikilla markkinoillamme viime vuonna ja on mahtavaa nähdä sen vaikutus. Yhdessä asiakkaidemme kanssa jatkamme kestävien toimintatapojen kehittämistä ja näin pyrimme vaikuttamaan positiivisesti ympäristöön, sanoo Lindexin Corporate Sustainability Manager Anna-Karin Dahlberg mediatiedotteessa.

Ilmoitus

Vuoden 2018 alussa Lindex laajensi One Bag Habit -aloitetta ja veloittaa nyt kaikissa myymälöissään muovikasseista (paitsi franchise-liikkeissä). Lindex lahjoittaa muovikassien myynnistä saadun ylijäämän kohteisiin, jotka edistävät kestävää kehitystä ympäristön ja sosiaalisen kestävyyden kannalta.

Lahjoittaa 594 378 euroa

Vuoden 2018 lahjoitussumma on 594 387 euroa ja sillä tuetaan mm. Lindexin ja WaterAid-säätiön yhteistä hanketta, jonka tarkoituksena on parantaa puhtaan veden saatavuutta, sanitaatiota ja hygieniaa Bangladeshissa. Hankkeen toiminta keskittyy alueelle, jossa asuu paljon Lindexin vaatteita valmistavia työntekijöitä.

One Bag Habit on Lindexin, KappAhlin ja Ruotsin H&M:n yhteisaloite, jonka tarkoituksena on vähentää muovikassien kulutusta ja lisätä tietoisuutta niiden negatiivisista ympäristövaikutuksista. Aloite sai Sustainable Brand Indexin ”Sustainable Brand Building Initiative of the Year” (Vuoden kestävän kehityksen mukainen brändikehitysaloite) -palkinnon vuonna 2018.

Palkinnolla huomioidaan kestävän kehityksen mukaisia toimia ja viestintää, jotka ovat vaikuttaneet merkittävästi ihmisiin, yhteiskuntaan ja ympäristöön. Palkinnon myöntämisen kriteereitä ovat muun muassa aloitteen vaikuttavuus, innovatiivisuus, normien haastaminen ja kuluttajien sitouttaminen.