Lindex: ”Kaikkien aikojen paras neljännes”

Verkkomyynti kasvoi 54,5 prosenttia.

Stockmann-konsernin omistama Lindex raportoi tänään kolmannen vuosineljänneksen tuloksen. Tulos on kaikkien aikojen paras kautta yhtiön historian. Lindexin operatiivinen tulos kasvoi 90 miljoonalla kruunulla 301 miljoonaan kruunuun (SEK). Kasvua on 43 prosenttia vertailukauteen ja 145 prosenttia vuoteen 2019 verrattuna. 

Erittäin ylpeänä esittelen Lindexin kaikkien aikojen parhaimman tuloksen tällä kolmannella neljänneksellä. Jatkamme vahvaa digitaalista kasvuamme, ja yhdessä parantuneen katteen ja hyvän kulunhallinnan kanssa saimme aikaan fantastisen tuloksen kolmannella neljänneksellä ja vuoden ensimmäisen yhdeksän kuukauden aikana, kertoo toimitusjohtaja Susanne Ehnbåge.

Ilmoitus

Lindexin kolmannen vuosineljänneksen kokonaismyynti nousi 13,5 prosenttia paikallisissa valuutoissa ja 13,3 prosenttia Ruotsin kruunuissa. Muotijätti on niin ikään kasvattanut markkinaosuuttaan kaikilla Pohjoismaisilla markkinoilla. 

On ilahduttavaa, että myyntimme myymälöissä on elpynyt ja että olemme samalla tasolla nyt kuin vuoden 2019 kolmannella neljänneksellä. Myynti kasvoi kaikilla markkinoillamme ja liiketoiminta-alueillamme, ja alusvaatemyynti oli vahvin liiketoiminta-alueemme. Sen myynti kasvoi 18 prosenttia. Vahva kasvumme ja kasvava markkinaosuutemme ovat selkeä osoitus siitä, että asiakkaamme arvostavat valikoimaamme ja ponnistelujamme, Susanne Ehnbåge sanoo.

Yhtiön verkkomyynti kasvoi 54,5 prosenttia neljänneksen aikana. Onlinemyynnin osuus kokonaismyynnistä oli 17,9 prosenttia edellisvuoden 13,2 prosenttiin verrattuna.
Myymälöiden myynti kasvoi 7,4 prosenttia viime vuoteen verrattuna.

Lindexin tämän vuoden yhdeksän ensimmäisen kuukauden operatiivinen tulos on 463 miljoonaa Ruotsin kruunua, mikä on kaksinkertaistunut vuoden takaisesta.