Lindex julkaisi toisen neljänneksen tuloksen

Verkkokauppa kasvoi 102 prosenttia.

Muotiketju Lindex julkaisi tänään vuoden toisen neljänneksen tuloksen. Yhtiön operatiivinen tulos oli 167 MSEK verrattuna edellisvuoden tulokseen 197 MSEK. Myynti väheni toisella neljänneksellä ja syynä siihen oli se, että valtaosa yrityksen markkina-alueiden liikkeistä oli suljettuna.

Tilanne on ollut haastava jo jonkin aikaa, kun liikkeet ovat olleet kevään aikana kiinni suurimmassa osassa 18 markkina-alueistamme. Olemme kuitenkin pehmentäneet laskua ripeillä ja tehokkailla säästötoimenpiteillä sekä merkittävällä digitaalisella kasvulla. Toisen neljänneksemme tulos on hyvällä pohjalla myös edellisvuoden erinomaiseen tulokseen verrattuna, etenkin nykyolosuhteisiin nähden toimitusjohtaja Susanne Ehnbåge sanoo tiedotteessa.

Ilmoitus

Lindex kertoo edelleen, että kesäkuun kokonaismyynti paikallisissa valuutoissa oli viime vuoden tasoa, mutta kruunuissa se laski kaksi prosenttia. Huhti- ja toukokuun myynti laski paikallisissa valuutoissa 28 prosenttia ja kruunuissa 30 prosenttia. Myynti siis laski toisella neljänneksellä paikallisissa valuutoissa 18 prosenttia ja kruunuissa 20 prosenttia.

 

Verkkokaupassa kunnon kasvu

Toisen neljänneksen aikana verkkokaupan kasvu jatkui mukavasti ja myynti kasvoi 102 prosenttia. Verkkokaupan osuus kokonaismyynnistä oli 16,2 prosenttia. Edellisvuoden vastaavana aikana sama luku oli vain 6,6 prosenttia.

Muotiketju kertoo, että myynti kasvoi Pohjoismaiden markkinoiden keskiarvoa paremmin ensimmäisen vuosipuoliskon aikana.

Olemme toimineet joustavasti ja uudistaneet liiketoimintaamme nopeasti tukeaksemme verkkokauppamme vahvaa kasvua ja reagoidaksemme asiakaskäyttäytymisen muuttumiseen. Verkkomyyntimme on kaksinkertaistunut tämän neljänneksen aikana, ja monissa toiminta-alueemme maissamme se on jopa kolminkertaistunut. On myös ilahduttavaa nähdä kivijalkaliikkeiden pääsevän taas jaloilleen. Kesäkuun myynti ylsikin viime vuoden tasolle, vaikka liikkeet pysyivät joillakin markkina-alueilla suljettuina. Jotta vahva etenemisemme jatkuisi yhtenäisenä, kehitämme tarjontaamme edelleen sekä laajennamme strategisia panostuksiamme digitaalisen kehityksen, myyntikanaviemme ja kestävän kehityksen osalta, Susanne Ehnbåge sanoo.