Liikevaihto kasvoi 27 prosenttia 280 miljoonaan euroon

”Auttoi kauppiaita siirtämään volyymit onlinelle.”

Techyritys Adyen, joka toimittaa muun muassa maksuratkaisuja, on ollut hyvässä myötätuulessa pandemian keskellä – luonnollisestikin verkkokaupan kasvu vahvisti tätä. Ensimmäinen puolivuotinen tarjosi 27 prosentin kasvun ja liikevaihto oli 280 miljoonaa euroa. Myös tulos (EDITBA) sai tuulahduksen oikeaan suuntaan ja kasvoi 12 prosenttia 141 miljoonaan euroon.

Kiitos kauppapohjamme monipuolistumisen eri tuotteissamme ja maantieteellisesti on toimintamme osoittautunut kestäväksi ensimmäisen puolen vuoden aikana, pandemiasta huolimatta, yhtiö kirjoittaa kirjeessä osakkeen omistajille.

Ilmoitus

Vähittäiskaupan ja digitaalisten tuotteiden volyymit kasvoivat, kun matkat ja myymälöiden volyymit pienenivät kansainvälisten rajoitusten seurauksena.

Meidän tuotteemme ovat erittäin nopeasti sopeutuvia näinä haastavina aikoina. Kun myymälät suljettiin autoimme kauppiaitamme siirtämään nopeasti volyymit onlinelle. Nyt kun yhteiskunta alkaa taas avautua, olemme helpottaneet kontaktittomia maksuja myymälöissä, yhtiö kirjoittaa.