Lidlin verkkokauppapilotti päättyy – loppuunmyynti

Lidl sulkee sportyfeel.fi-verkkokauppansa suunnitelmien mukaisesti touko-kesäkuun vaihteessa.

Halparuokaketju Lidl kertoo tänään sulkevansa puolitoistavuotisen verkkokauppapilottinsa Suomessa. Sen avulla selvitettiin ketjun suomalaisasiakkaiden ostotottumuksia ja kerättiin kokemuksia verkkokaupasta. Tuloksia hyödynnetään  tulevaisuuden verkkokauppamallien suunnittelussa.

Lidl avasi Suomessa verkkokaupan vuoden 2018 lopulla ja siellä myytiin yhtiön oman merkin Sportyfeel-tuotteita, kuten ravintolisiä, superfoodia, pähkinöitä ja vitamiinejä. Sen jälkeen verkkokauppaan on lisätty vielä erilaisia tuotteita, palveluita sekä kampanjoita. Erityisesti käyttötavaroiden osalta valikoima lisääntyi ja siellä on myyty muun muassa viikoittain vaihtuvia urheilu- ja vapaa-ajantuotteita, kodinelektroniikkaa, lastentarvikkeita ja työkaluja.

Ilmoitus

Verkkokauppa oli luonteeltaan pilotti ja se lopetetaan suunnitelmien mukaisesti muutaman viikon päästä.

Pilotilla halusimme selvittää kotimaisten asiakkaidemme käyttäytymistä verkossa. Olemme saaneet arvokasta tietoa verkkokaupan koko toimitusketjusta ja vaatimuksista. Nyt pohdimme, minkälaiset sähköisen kaupan mallit tukevat liiketoimintaamme parhaiten tulevaisuudessa, Lidlin kaupallinen johtaja Mikko Forsström summaa.

Lidlillä on useita verkkokauppoja Euroopassa ja niissä myydään käyttötavaroiden lisäksi esimerkiksi matkoja ja viinejä. Yhtiö kertoo tiedotteessaan, että Suomessa heillä ei ole tällä hetkellä konkreettisia suunnitelmia kattavasta ruuan ja käyttötavaroiden verkkokaupasta.

Haluamme palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla niin kivijalassa kuin verkossakin. Sellaista vaihtoehtoa meillä ei ole, että lähtisimme keskeneräisellä tai toimimattomalla verkkokaupalla testaamaan asiakkaiden hermoja, Forsström jatkaa.

Sportyfeel.fi-verkkokaupassa on nyt meneillään loppuunmyynti ja kaikki tuotteet myydään alennettuun hintaan.

Verkkokaupan pilottijakso päättyy. Kaikki tuotteet -10 % ja ilmaiset toimitukset noutopisteisiin, Lidl kirjoittaa sivustolla ja huomauttaa myös, että verkkokaupan varasto on ruuhkautunut, mikä vaikuttaa toimitusaikaan.