Lidl panostaa täysillä urheilutarvikkeisiin – palkittiin erinomaisena työnantajana

Lidl teki tutkimuksen suomalaisten kuntoilun muutoksesta koronavuonna – kotikuntoilun suosio näyttäisi jatkuvan myös sen jälkeen, kun pandemia on selätetty.

Lidl kertoo tänään, että heidän erinä myymänsä sporttituotteet ovat lunastaneet paikkansa, kun pandemia on nostanut kotikuntoilun suosiota ja tarvikkeita hankitaan nyt kotiin. Lidlin mukaan kuntoiluvälineiden myynti on kasvanut jo vuosia, mutta tulevaisuudessa sen odotetaan kasvavan entisestään. Yhtiö teetti siitä syystä suomalaisten kotikuntoilua tarkastelevan tutkimuksen.

Me seuraamme jatkuvasti trendejä, ja siksi on ollut tärkeää tutkia tilannetta. On todella merkittävää, että niin moni treenaa kotona. Korona on todistanut, että kotikuntoilun tulevaisuus vain kasvaa kun kuntoilu ei ole enää sidoksissa paikkaan tai aikaan. Välineiden tulee olla kestäviä ja laadukkaita, ja silti niiden tulee sopia jokaisen kukkarolle. Näin liikunta mahdollistetaan kaikille halukkaille, Lidlin kampanjapäällikkö Meri Aalto kertoo tiedotteessa.

Ilmoitus

Lidlin tutkimuksen valossa 56 prosenttia suomalaisista kuntoilee vähintään kolme kertaa viikossa ja 81 prosenttia vähintään kerran viikossa. 23 prosenttia kuntoilevista suomalaisista on aloittanut koronan takia kuntoilun kotona, kun 40 prosenttia harrasti kotikuntoilua jo ennen pandemiaa.

Erityisesti kotikuntoilu on löydetty 18-24-vuotiaiden keskuudessa ja 34 prosenttia ikäluokan vastaajista nimeää syyksi juuri koronan.

 

Toiveena uudet välineet

Suomalaisten suosimat välineet, joita koronavuonna on hankittu, ovat käsipainot (59%), jumppamatto (56%), vastustuskuminauha (48%), kahvakuula (33%) sekä hierontarulla (25%).

Urheiluvaatteiden lisäksi olemme varautuneet alkuvuoteen kattavalla valikoimalla erilaisia kotikuntoiluvälineitä. Uskon, että hittituotteeksi nousee vesitäytteinen kahvakuula, jonka painoa voi itse säädellä. On kuitenkin merkittävää tietää, että peräti 78 prosenttia kotikuntoilijoista haaveilee vielä uusista välineistä. Tämä määrä oli meille yllättävä tieto, Aalto ennakoi.

Lidlin tutkimukseen osallistuneista monet haaveilevat vielä kahvakuulasta, vatsapyörästä, tasapainolaudasta, hierontarullasta ja jumppapallosta.

64 prosenttia pandemian myötä kotikuntoilun aloittaneista sanoo tämän olevan vaivatonta ja 70 prosenttia aikoo jatkaa senkin jälkeen, kun pandemia on jo takana.

 

Ilmoitus

***

 

Lidl palkittiin erinomaisena työnantajana

Lidl Suomi palkittiin kansainvälisellä Top Employer Suomi-sertifikaatilla jo kolmannen kerran.

Mukana olevat yritykset vastaavat auditioinnissa laajaan kyselytutkimukseen, jossa kartoitetaan muun muassa rekrytointia sekä uusien työntekijöiden perehdyttämistä.

Lidl kertoo tiedotteessa, että työympäristöä on kehitetty viime vuonna määrätietoisesti, vaikka vuotta leimasi rankka pandemia.

Viime vuonna teimme kaikkemme, jotta kaupassa oli turvallista asioida ja käydä töissä koronaepidemiasta huolimatta. Olemme onnistuneet siinä erinomaisesti ja työ jatkuu, Lidlin henkilöstöpäällikkö Sanna Rainio sanoo tiedotteessa.

Yhtiö kertoo edelleen, ettei korona ole hidastanut Lidlin haluja kehittyä työnantajana.

Viime vuonna Lidl nosti logistiikan työntekijöiden palkkoja ja alkoi maksaa ahkeruuteen perustuvaa suoritepalkkiota. Noin 750 varastotyöntekijää on saanut syksystä alkaen TES-palkan päälle satojen eurojen palkankorotuksen.

Sanna Rainio iloitsee sertifikaatista ja sanoo sen olevan osoitus siitä, että he ovat oikealla tiellä.

Sertifikaatin myöntää Top Employers -instituutti, joka auditioi työpaikkoja kautta maailman. Kunnianosoitus luovutetaan virtuaalisessa tilaisuudessa torstaina.