Leikkikalujätin superpuolivuotinen – online kasvoi 50 prosenttia

Digitaaliset investoinnit kantavat hedelmää.

Lego raportoi vuoden ensimmäisen puoliskon tuloksen. Liikevaihto kasvoi kokonaiset 46 prosenttia ja oli 23 miljardia Tanskan kruunua. Liikevoitto kasvoi samalla 104 prosenttia ja oli 8 miljardia Tanskan kruunua.

Syynä menestykseen vaikuttaa olevan, että ensimmäisen vuosipuoliskon aikana Legoja on voitu valmistaa isommassa skaalassa. Se oli rajoitusten vuoksi ongelmallista vuotta aikaisemmin.

Ilmoitus

Kasvumme keväällä hyötyi siitä, että Covid-rajoitteita oli vähemmän vuoteen 2020 verrattuna ja tehtaamme toimivat tauotta ja suurin osa liikkeistämme avattiin taas, Legon toimitusjohtaja Niels B Christiansen sanoo puolivuotisraportin yhteydessä.

Vahvat numerot ovat myös yhtiön verkkokauppasatsauksen ansiota.

Näimme myös monivuotisten verkkokauppainvestointiemme edut, tuoteinnovaation ja toimitusketjujen globaalin verkoston. Taloudellinen kehityksemme auttaa meitä nyt vauhdittamaan investointejamme kestävyyteen ja digitalisointiin, Niels B. Christiansen sanoo.

Yhtiön verkkomyynti kasvoi periodin aikana 50 prosenttia, johon on tosin sisällytetty myös myynti partnereiden onlinemyymälöissä. Suunnitelmissa on kasvattaa digitaalista kauppaa entisestään.

Vuoden 2021 toisen puolikkaan aikana yhtiö aikoo vauhdittaa investointeja monivuotiseen, koko yritystä kattavaan digitaaliseen tranformaatioon. Uudet digitaaliset alustat, tuotteet ja työtavat tukevat pitkän juoksun kunnianhimojamme sen suhteen, että LEGO-tuotemerkki voi sitä kautta mahdollistaa fantastisen kokemuksen lapsille, shoppailijoille, partnereille ja työntekijöille, yhtiö kirjoittaa.