Lanseerasi uudet housukoot – kaikkea 30-50 väliltä

Tähtäimessä uudet markkinat – Suomen osuus on jo nyt 30 prosenttia.

Harva on kuullut naisten outdoormuotiin keskittyneestä verkkokaupasta Astrid Wild. He viettivät äskettäin syntymäpäiväänsä ja lanseerasivat sen kunniaksi uudet housukoot numerosta 30 numeroon 50 saakka, mikä vastaa suurinpiirtein kokoja XXS - XXXL.

Yhtiön strategia on ollut alusta asti asiakkaiden kuunteleminen ja he kommunikoivat runsaasti asiakkaidensa kanssa sosiaalisissa medioissa. Sen ansiosta heillä myös ymmärrettiin, että monilla ihmisillä on vaikeuksia oikean koon löytämisessä.

Ilmoitus

Heti ensimmäisen vuoden aikana Astrid Wildin liikevaihto ylitti 100 000 euroa. Raja rikkoontui tarkalleen ottaen 10 kuukautta sen perustamisesta.

Toinen yhtiön perustajista, Jemina Pomoell ,on taustaltaan suomalainen ja siitä syystä Astrid Wild on panostanut alusta alkaen myös Suomeen. Koko liikevaihdosta Suomen osuus on tällä hetkellä noin 30 prosenttia.

Kaikkiaan Astrid Wild on ehtinyt myydä 10 eri markkinoilla ilman mitään markkinointia.

Useimmat tilauksista tulevat asiakkailta USA:sta. Olimme äskettäin amerikkalaisessa outdoor-lehdessä ja sen jälkeen monet yritykset, muun muassa Kanadasta, ovat olleet kiinnostuneita yhteistyöstä.

Aiomme lähteä uusille markkinoille, mutta USA ei tule olemaan kaikesta huolimatta ensimmäisten joukossa, koska se on hyvin kaukana ja kallis kuljetuksien puolesta. Myöhemmin tulemme ehdottomasti panostamaan USA:han, mutta ei heti. Nyt teemme testin kohti Saksaa, Norjaa ja Iso-Britanniaa nähdäksemme mille markkinoille kannattaa panostaa, yrityksen toinen perustaja ja omistaja Maria Paulsson Rönnbäck kertoo alunperin Ehandelin sisarsivuston haastattelussa.

 

Entä millaiset haasteet tämän kaltaisella yrityksellä on?

Yksi asia, mikä ei ole niin epätavallinen kaltaisellemme yritykselle, on pääoma. Valmistamme vaatteita, jolloin kangas on keskeinen osa tuotantoa. Sitä on ostettava melkoinen pala ennen kuin tuotteen voi laskea olevan markkinoilla. Kun näemme, että jokin tuote lentää hyllyiltä, emme voi täydentää varastoa kuten olisimme halunneet, koska meillä on rajoituksia pääomassa. Toinen asia on, että useat tuntevat jo Astrid Wildin, mutta moni ei ole koskaan kuullutkaan meistä. Teemme siis jatkuvasti töitä digitaalisen markkinoinnin kanssa ja brändin rakentamisen kanssa, mutta myös se vaatii pääomaa. Tässä on siis jatkuva tasapainoilu, Maria Paulsson Rönnbäck sanoo.

Ilmoitus