Lähettää asiakkaille ilmaista roskaa

Hulppea lisä myyntiin.

Partykingillä on meneillään erilainen, joskin asiakkaiden arvostama kampanja: Free Crap Week. Toisin sanoen yritys lähettää asiakkaille ”roskan” jokaisen tilauksen mukana ja asiakas voi halutessaan myös tilata pelkän roskan, jolloin hän maksaa vain toimituskulut.

Partykingin toimitusjohtajan mukaan kyseessä on vuoden paras kampanja.

Ilmoitus

Free Crap on melkein aina vuoden paras kampanja. Tämä perustuen siihen miten moni oikeasti osallistuu kampanjaan sekä puhtaaseen myyntiin. Ihmiset todella rakastavat yllätyksiä, vaikkakin joku saattaa hämmästyä saadessaan roskaa. Useimmat vaikuttavat kuitenkin todella tyytyväisiltä, Joel Svensson kertoo alunperin Ehandelin sisarsivustolle.

 

Mitä tämä roska sitten on?

Free Crap koostuu tuotteista, jotka olemme saaneet takaisin emmekä voi syystä tai toisesta myydä niitä, tuotteista, jotka olemme löytäneet inventaarioissa ja tuotteista, jotka ovat olleet loppuunmyynnissä, mutta juuri kukaan ei ole ostanut niitä alennetusta hinnasta huolimatta, Joel Svensson kertoo ja jatkaa:

Mahdollisuuksien mukaan yritämme "matsata" sen mukaan, mitä asiakas on ostanut muuten. Toisin sanoen, jos ostat pelkän roskan kuljetuksen, tuote ei ole kovinkaan arvokas, mutta jos ostat myös muuta, sen arvo on korkeampi.

Joel Svenssonin mukaan kampanja rakentaa heidän tuotemerkkiään ja erottuu muista tammikuun alennuksista.

Eikä kampanja ole turha.

Ensimmäisenä päivänä kampanja toi noin 20 000 euron myynnin, mikä vastaa noin kolmasosaa sen päivän kokonaismyynnistä. Laskemme, että tästä tulee noin 50 000 euroa ylimääräistä myyntiä muuten rauhallisella Q1:llä, hän kertoo.

Ilmoitus

Win-win-tilanne, koska asiakkaat saavat useimmiten hyvän mielen ja yritys pääsee eroon tarpeettomista tuotteista.