Laajentaa logistiikkakeskusta – kontaktittomat kotiinkuljetukset ovat nyt suosiossa

Jo puolet Budbeen asiakkaista haluaa kuljetuksen ilman mitään ihmiskontaktia.

Budbee kertoi eilen laajentavansa Vantaan logistiikkakeskustaan voidakseen vastata verkkokaupan räjähtäneeseen kasvuun. Yhtiö kertoo samalla, että suomalaiset suosivat nyt kontaktittomia kotiinkuljetuksia. Puolet Budbeen pakettitoimituksista on jo tällaisia – eli paketti toimitetaan kotiovelle ilman ihmiskontakteja.

Verkkokauppa on kasvanut räjähdysmäisesti kuluneena vuotena ja myös kotiinkuljetusten määrä on vahvassa kasvussa. Vaikka suomalaiset eivät ole perinteisesti pitäneet kotiinkuljetuksista, mennyt vuosi on opettanut monet uusien tapojen äärelle. Verkkokauppapakettien kotiinkuljetukset ovat yksi näistä - ja uskomme, että tämä tapa on tullut jäädäkseen, Budbeen Suomen operatiivinen johtaja Aleksi Poropudas sanoo tiedotteessa.

Ilmoitus

Budbee haluaa osoittaa sitoutuneensa myös Suomen markkinoille ja avasi Vantaalle uuden logistiikkakeskuksen, joka on edeltäjäänsä moninkertaisesti suurempi. Sieltä löytyy heidän mukaansa myös Suomen ensimmäinen automaattinen lajittelukone, jonka kapasiteetti on yli 50 000 verkkokauppapakettia päivässä.

Paketit toimitetaan asiakkaan kotiin päästökompensoituna ja 50 prosenttia yhtiön kuljetuksista Helsingissä on kokonaan fossiilittomia. Ajan myötä yhtiö aikoo siirtyä kokonaan fossiilittomiin kuljetuksiin.

 

Tällä hetkellä lähes puolet (48 prosenttia) Budbeen asiakkaista haluaa vastaanottaa paketin ilman ihmiskontaktia. Viime vuonna samaan aikaan kontaktittomien kuljetusten määrä oli 27 prosenttia.

Suomalaisten suosikki on ehdottomasti juuri kontaktiton toimitus – näin on aina ollutkin, mutta kulunut syksy on kasvattanut kontaktittoman toimituksen suosiota entisestään. Ennustamme, että kontaktittomien toimitusten määrä tulee vain kasvamaan vuonna 2021. Tapamme tehdä kontaktittomia kotiintoimituksia poikkeaa täysin muista alan toimijoista, Aleksi Poropudas jatkaa.

Asiakas voi seurata kontaktitonta toimitusta reaaliajassa kartalta ja kun se on saapunut määränpäähänsä kuljettaja ottaa paketista kuvan ja lähettää sen vastaanottajalle. Saapumisaika ilmoitetaan joka tapauksessa minuutin tarkkuudella ja asiakas voi halutessaan valita myös vaikkapa erityisen hiljaisen toimituksen.

 

Budbee on ruotsalainen startup, joka on lyhyessä ajassa kasvattanut asemaansa markkinoilla. Suomessa Budbee toimii tällä hetkellä pääkaupunkiseudun lisäksi Turussa, Tampereella ja Oulussa.

Ilmoitus

Tilaa

Ethän ole unohtanut uutiskirjettämme Ehandeluutiset?

Kiitos!