Kuusi kymmenestä verkkokauppiaasta haluaa kieltää Black Fridayn

Tuntee painetta osallistua.

Vuoden Black Week on nyt käynnistynyt ja samalla kun useat verkkokauppiaat ovat startanneet kunnianhimoiset alekampanjat, monet ovat saaneet sesongista tarpeekseen jo ennen sen alkua.

Hintavertailusivusto Prisjakt kysyi asiaa norjalaisilta ja ruotsalaisilta verkkokauppiailta, joista 61 prosenttia oli sitä mieltä, että Black Friday pitäisi kieltää. 56 prosenttia oli sitä mieltä, että päivä on menettänyt merkityksensä ja 78 prosenttia tunti painetta osallistua Black Fridayhin eri kampanjoin.

Ilmoitus

Prisjakt nostaa silti esiin vastauksien osuuden, mikä oli melko ”matala”, mutta tutkimuksen tulokset ovat linjassa tutkimuksen kanssa, jonka Opinion teki Prisjaktille ja vastausprosentti siinä oli suurempi. Tämä tutkimus oli osoitettu kuluttajille, mutta myös siellä oli iso joukko, jotka ovat kyllästyneet Black Fridayhin.

40 prosenttia vastasi, että he aikovat tehdä ostoksia tulevan viikon aikana, mutta 46 prosenttia oli sitä mieltä, että Black Friday pitäisi kieltää.

Vaikka Black Fridayn tuki on todella suuri ja paradoksaalista kyllä menemme kohti uutta ennätystä tänä vuonna, kun pandemiarajoitukset ovat poissa kivijalkaliikkeistä, tutkimuksemme osoittaa, että todella monet ovat saaneet tarpeekseen. Siinä on kysymyksessä kasvanut ilmasto- ja ympäristötietoisuus ja ylikulutus, mutta myös kasvanut väsymys ilmoituksiin, Are Vittersö, Prisjaktin Norjan päällikkö sanoo lehdistötiedotteessa.