Kuluttajatutkimus: Suomen paras asiakaskokemus Yliopiston Apteekissa

Mukana ensimmäistä kertaa.

Ilmoitus

Tuoreessa Asiakkuusindeksitutkimuksessa Yliopiston Apteekki on sijoittunut ensimmäiselle sijalle. Tutkimuksessa suomalaiset kuluttajat laittavat yritykset paremmuusjärjestykseen asiakasuskollisuuden ja asiakaskokemuksen suhteen.

Asiakkuusindeksitutkimuksessa ensimmäistä kertaa mukana ollut Yliopiston Apteekki nousi heti kärkeen ja sai vuoden parhaat asiakaskokemuspisteet (84,1). Kolmen parhaan asiakaskokemuksen joukkoon ylsivät myös Aurinkomatkat (82,3) ja Musti & Mirri (82,3). Asiakasuskollisuuden osalta paras yritys oli Veikkaus ja Yliopiston Apteekki oli kuudenneksi paras.

- Olemme iloisia, että asiakkaat arvostavat palveluamme. Tavoitteenamme on aina tarjota välittävää ja yksilöllistä asiakaspalvelua kaikissa asiakaskohtaamisissamme, apteekkari, Suomen apteekkiliiketoiminnan johtaja Mirka Korhonen sanoo tiedotteessa.

 Yliopiston Apteekissa työskentelee noin 950 henkilöä, jotka palvelevat kuluttajia ja terveydenhuollon organisaatioita apteekkien lisäksi myös verkossa ya.fi. Henkilökohtaista lääkeneuvontaa ja asiakaspalvelua on apteekkien ohella saatavilla esimerkiksi chatissa joka päivä klo 7-24 ja puhelimessa vuorokauden ympäri. Asiakkuusindeksi 2018 -tutkimukseen osallistui yli 3 800 kuluttajaa arvioiden asiakaskokemuksiaan 56 yrityksessä. Tutkimuksen ovat tehneet Asiakkuusmarkkinointiliitto ASML ja Avaus vuodesta 2009 alkaen.