Kuinka moni shoppailee vessasta?

Brittiläinen tutkimus ostokäyttäytymisestä kertoo vastauksen.

Missä ja milloin asiakkaat tekevät ostoksia netissä?
Brittiläinen OnBuy -markkinapaikka suoritti hiljattain kyselytutkimuksen asiakkadensa ostokäyttäytymisestä. Kyselyyn vastasi 1 550 verkkokaupan asiakasta. Ja yksi vastaus kiinnosti luonnollisesti kaikkia: kuinka moni shoppailee käymälävierailun aikana?

Alueellisia eroja

Vastaus? Keskimäärin 8 prosenttia kyselyyn vastanneista briteistä kertoivat shoppailevansa vessasta käsin. Tutkimus toi myös esille alueellisia eroja. Innokkaimmin verkkokauppaa vessasta kävivät West Midlandsin -asukkaat (22 prosenttia) seuraavina koillisenglantilaiset (20 prosenttia) ja Yorkshiren -asukkaat (18 prosenttia).
Tutkimuksen mukaan yleisimmät paikat tehdä nettiostoksia oli televisiota katsellessa (54 prosenttia) sekä sängystä (43 prosenttia). Ehkä hieman yllättäen kolme prosenttia kyselyyn vastanneista kertoivat ostavansa netistä ajaessaan autoa.

 

Ilmoitus

OnBuy kyseli myös asiakkailtaan motiiveja ostamiseen johon suurin osa (77 prosenttia) vastasi tarvitsevansa tuotteet. Alennusmyynti oli tutkimuksen mukaan myös usean ostopäätöksen takana (38 prosenttia). Toisaalta kuusi prosenttia kertoi ostaneensa tuotteita netistä lieventääkseen masennusta.

Koko tutkimus löytyy täältä.