Kokenut uusi tulokas laajenee maailmanlaajuiseksi

nShift on uusi nimi toimitustenhallintaohjelmistojen toimittajana, mutta jo vanha konkari alallaan. Consignorin ja Unifaunin yhdistymisen sekä äskettäisten Returnadon ja Webshipperin ostojen seurauksena yrityksellä on yhteensä yli 60 vuoden kokemus pakettilähetysten ja palautusten hallinnasta.

- Kaikki yritykset, jotka lähettävät joko muutaman sata tai monta miljoonaa pakettia vuodessa, tarvitsevat ohjelmistomme, nShiftin toimitusjohtaja Lars Pedersen sanoo.

Verkkokaupan kasvaessa myös kuluttajien toimitus- ja palautuskokemukseen kohdistuvat odotukset ovat lisääntymässä. Useampien kätevien toimitusvaihtoehtojen, pakettien seurannan, kitkattomien palautusten ja räätälöidyn kokemuksen tarjoaminen on ratkaisevan tärkeää konversioiden lisäämisen ja asiakasuskollisuuden luomisen kannalta. Kaikkien näiden odotusten täyttäminen ja jokaisen toimituksen onnistuminen tilaus- ja palautusmäärien kasvaessa on kuitenkin hankalaa ja monimutkaista verkkokauppojen kannalta katsottuna.

Tässä vaiheessa kuvaan astuu nShift. Voidakseen tarjota juuri sen, mitä verkkokaupat ovat etsineet – kaikenkattavan ratkaisun, joka auttaa sujuvoittamaan lähetysprosessia, alentamaan lähetyskustannuksia ja parantamaan samalla yleistä toimituskokemusta – yhtiö yhdisti voimansa markkinoiden johtavien ratkaisujen kanssa.

nShift näkee päivänvalon

nShift julkistettiin uutena brändinä ja yrityksenä Tukholmassa toimivan palautustenhallintaratkaisun, Returnadon, ostamisen myötä elokuussa 2021 uuden toimitusjohtajan Lars Pedersenin luotsaamana.

"Vaikka nimemme vaihtuu, olemme entistä sitoutuneempia toimitustenhallinnan, näkyvyyden ja tehokkuuden yhdistämiseen tavalla, johon yli 95 000 asiakastamme voivat luottaa. Olemme innoissamme voidessamme julkistaa uuden brändimme sekä uusimmat verkkokauppainnovaatiomme, jotka ovat nShift Checkout ja nShift Return (tunnettiin aiemmin nimellä Returnado). Alustaamme käyttämällä asiakkaamme voivat toimittaa lähetyksiä luottavaisemmin ja tehokkaammin, jolloin verkkokaupan konversioiden määrä kasvaa 10–20 %, toimituksiin liittyviä tukipyyntöjä tulee 60 % vähemmän ja palautettujen tuotteiden uusintaostomäärät kasvavat 30 %."

Tukholmassa toimivan verkkokaupan palautustenhallintaratkaisujen tarjoajan Returnadon ostamisen myötä nShift lisää kriittistä teknologiaa toimitustenhallinnan pilvialustaansa lähettäjille, kuljetusliikkeille ja vastaanottajille tarkoitetun virtaviivaistetun palautusprosessin myötä. Returnadon kokemus palautusten hallinnasta kattaa muun muassa sellaiset tunnetut brändit kuin Helly Hansen ja Asket ja osoittaa sen erinomaiset mahdollisuudet palvella erittäin monimutkaista logistiikan arvoketjun osiota.

Toinen yritysosto vain 30 päivän aikana

Alle kuukausi tästä, 22. syyskuuta, nShift ilmoitti yhtiön ostaneen Webshipperin, Tanskan nopeimmin kasvavan verkkokaupan toimitushallinnan pilvialustan. Webshipper on yhtiön toinen yritysosto sen jatkaessa kattavan 800+ kuljetusliikkeen kirjastonsa laajentamista ja 95 000+ asiakkaan asiakaskantansa kasvattamista ympäri maailmaa.

Webshipperin käyttäjäystävällisen käyttöliittymän, edistyneen taustateknologian ja erinomaisen tukimallin integrointi vahvistaa entisestään nShiftin mahdollisuuksia toimia globaalina johtajana toimitustenhallinnan pilvipalvelujen alalla.

"Meihin on tehnyt valtavan vaikutuksen se, miten nopeasti Webshipper on skaalannut tarjontaansa, ja ryhdymme innoissamme sulauttamaan sen kitkatonta automatisoitua lähetysteknologiaa järjestelmiimme voidaksemme tarjota asiakkaillemme entistä kattavampia ja edistyneitä toimitustenhallinnan pilviratkaisuja", nShiftin toimitusjohtaja Lars Pedersen lisää. "Tämä uusin yritysosto on myös osoitus siitä, miten uutterasti teemme töitä tullaksemme liiketoiminta-alan innovatiivisimmaksi toimijaksi ja voidaksemme jatkuvasti vahvistaa ja parantaa asiakkaidemme toimitustenhallintakokemusta."

Verkkokaupan kasvaessa vuosi vuodelta ja pandemian kiihdyttäessä tätä kehitystä siten, että verkkokaupan käyttömäärät eivät luultavasti koskaan palaa pandemiaa edeltäneille tasoille, skaalattavan, luotettavan ja vakaan toimitustenhallinnan saatavuus on verkkokaupoille äärimmäisen tärkeää, jotta ne voivat lähettää enemmän lähetyksiä vähemmällä vaivalla.