Koiranpentujen määrä lisäätyi huimasti – Musti Group teki hyvän tuloksen

”Uskomme, että lemmikkieläinmarkkinoita tukevat trendit, kuten lemmikkivanhemmuuden megatrendi ja lemmikkieläinten määrän kasvu, jatkavat vahvan kasvun tukemista.”

Musti Group raportoi vahvasta myynnistä huhti-, touko- ja kesäkuussa, mikä on yrityksen kolmas neljännes vuoden aikana. Yhtiö kasvatti liikevaihtoa 16,6 prosenttia 68,8 miljoonaan euroon edellisvuoden vertailujaksosta. Musti Group kertoo edelleen, että liikevaihtoa kasvatti erityisesti vertailukelpoisen konsernimyynnin 11,5 prosentin kasvu, jota vauhditti pääasiassa uusien asiakkaiden lisääntynyt määrä. Oikaistu EBITA kasvoi 54,3 prosenttia 6,4 miljoonaan euroon edellisvuoden vertailukaudesta.

Verkkokauppa kasvoi 36,7 prosenttia ja sen osuus kokonaisliikevaihdosta oli neljännes eli 25,0 prosenttia.

Ilmoitus

Kuluneella neljänneksellä Musti Group avasi niin ikään seitsemän uutta myymälää ja myynti kivijalkaliikkeissä kasvoi 12 prosenttia.

 

Markkinaosuus kasvoi kaikilla markkinoilla

Konserni kertoo raportissa, että rekisteröityjen koiranpentujen määrä Ruotsissa kasvoi ajanjaksolla 14 prosenttia ja samankaltainen kehitys on ollut havaittavissa myös Suomessa ja Norjassa.

Koiranpentujen määrän kasvu johti lemmikkieläintuotteiden kysynnän kasvuun ja näin ollen korkeampiin kasvuodotuksiin markkinalle. Kolmannella neljänneksellä jatkoimme keskittymistä markkinaosuuden kasvattamiseen kaikilla markkinoilla, pääosin Ruotsissa ja Norjassa. Tämän seurauksena Musti avaa yhteensä koko tilikauden 2020 aikana 20-25 uutta omaa myymälää, toimitusjohtaja David Rönnberg sanoo raportissa.

Uskomme, että lemmikkieläinmarkkinoita tukevat trendit, kuten lemmikkivanhemmuuden megatrendi ja lemmikkieläinten määrän kasvu, jatkavat vahvan kasvun tukemista.  Tämä kasvanut kysyntä antaa meille tulevaisuudessa vieläkin paremmat mahdollisuudet kasvattaa markkinaosuuttamme omnikanavaista liiketoimintamallia hyödyntäen. Meillä on mahdollisuus tavoittaa kasvavan markkinaosuuden myötä vieläkin enemmän asiakkaita omnikanavaisen liiketoimintamallimme kautta ja jatkuvasti kehittää arvolupaustamme palvellaksemme yhä paremmin asiakkaitamme Pohjoismaissa, Rönnberg kertoo.