Klarna toi mobiilisovelluksen muistutukset kivijalkakauppoihin

Klarnan uusin kampanja vaihtoi hyllyvästä vatsasta kivijalkakauppoihin.

Viime keväänä julkaistu Klarnan mobiilisovellus muistuttaa nettiostosten maksuista ajoissa. Nyt Klarna muistuttaa maksuista myös kivijalkakaupoissa. Uudessa kampanjassaan Klarna kytki digitaalisia mainosnäyttöjä kauppojen hälytysjärjestelmiin Tukholmassa. Jos joku unohti – tai ”unohti” – maksaa ostoksensa kassalla, mainosnäyttö antoi ulko-ovella unohtumattoman maksumuistutuksen sireenillä, vilkkuvaloilla ja paperisilpulla.

Ilmoitus

- Haluamme tehdä maksamisesta sujuvaa kaikin tavoin. Klarnan mobiilisovellus on vähentänyt myöhästyneiden maksujen määrää huomattavasti, ja sovelluksen käyttäjille lähetetään jopa 68 prosenttia vähemmän maksumuistutuksia kuin muille Klarnan asiakkaille. Nyt kun Klarna on saatavilla maksutapana myös kivijalkakaupoissa, halusimme testata miten sovelluksesta tutut ilmoitukset toimisivat oikeassa elämässä, sanoo Klarnan Suomen Vice President Jani Tyyni lehdistötiedotteessa.

"Bassovatsaa" katsottu miljoonia kertoja

Klarna tunnetaan omalaatuisista ja odottamattomista kampanjoistaan. Viime keväänä lanseerattuja mainosvideoita, joissa esiintyivät muun muassa basson mukana hyllyvä vatsa sekä veden alla uiva koira, on katsottu jo yli 15 miljoonaa kertaa.

Katso video ihmisten reaktioista mainostoimisto NORD DDB:n luomaan maksumuistutuskampanjaan täältä.