Klarna kertoo muutoksesta: ”Tämä on iso investointi”

”Livenä kaikilla”.

Klarna kertoi vain pari päivää sitten miksi he hylkäsivät 14 päivän laskun ja panostavat sen sijaan laskuun, jossa maksuaika on 30 päivää. Tarkoituksena on vähentää muistutuslaskujen määrää ja näin myös perintään menneitä tapauksia.

Käännyimme Klarnan puoleen saadaksemme lisää tietoa asiasta. Esimerkiksi tarvitseeko asiakkaan tai kauppiaan tehdä jotain.

Ilmoitus

Jo olemassa olevien asiakkaiden ei tarvitse tehdä mitään aktivoidakseen muutos, Filippa Bolz, Klarnan lehdistövastaava kertoo.

Muutos 14 päivästä 30 päivään koskee kaikkia uusia ostoja, jotka tehdään laskulla.

Ei ole väliä onko asiakas jo olemassa oleva asiakas tai uusi Klarna-käyttäjä. Seuraavassa laskussa Klarnaan liitetyn kauppiaan myymälässä on 30 päivän maksuaika standardina.

Onko tämä jo käytössä kaikilla, joilla on Klarnan Checkout?

Tämä on käytössä kaikilla Klarna partnereilla, joilla on Klarnan Checkout (KCO) ja myös niillä, jotka eivät käytä KCO:ta, Filippa Bolz sanoo.

”Aiomme olla johtavia”

Miten muutos vaikuttaa kauppiaisiin? Onko heillä samat sopimukset kuin aikaisemminkin?

Me emme usko, että nämä muutokset ovat pelkästään oikeita, vaan myös aivan välttämättömiä, jos haluaa, että verkkokaupalla on sama kasvu ja kehitys myös tulevan kymmenen vuoden aikana. Samalla tavalla kuin tuotanto ja logistiikka verkkokaupan alalla analysoidaan ulkoapäin kestävästä perspektiivistä, uskomme, että maksuja koskee jatkossa sama, Filippa Bolz sanoo ja lisää:

Näillä muutoksilla otamme yhdessä kauppiaiden kanssa johtavan paikan kestävien maksujen osalta verkkokaupassa. Mitään uusia sopimuksia ei tarvitse tehdä.

Ilmoitus

Tämän pitäisi vaikuttaa Klarnan likviditeettiin? Miten suhtaudutte siihen, että rahat tulevat vasta pidemmän ajan kuluttua?

Tämä on iso investointi, jonka teemme vahvistaaksemme suhdettamme niin kauppiaisiin kuin asiakkaisiimme. Tiedämme A/B-testauksen kautta, että 30 päivän lasku, 14 päivän laskun sijaan, vähentää muistutusmaksuja 33 prosentilla, mikä on todella hyvä. Tulot muistutuksista ovat ”negatiivisia tuloja” meillä eivätkä ne ole mitään, mitä haluamme, Filippa Bolz päättää.