Kiihtyvä verkkokauppa pakottaa kauppakeskukset muuttumaan

Kivijalkakauppa ei enää käy entiseen malliin.

Ilmoitus

Päivittäistavarakauppavetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten omistaja Citycon kirjoittaa sivuillaan, että kova vauhtia kiihtyvä verkkokauppa pakottaa perinteisiä ostoskeskuksia uusimaan toimintamallejaan.

Tutkimuksen mukaan yhä useammin kauppakeskuksiin tullaan ruokailemaan, kahvittelemaan, viettämään aikaa tai käyttämään palveluita.

"Verkkokauppa vaikuttaa tilantarpeeseen"

- Ravintola- ja palveluasiointi kauppakeskuksissa on kansainvälinen trendi. On myös selvää, että verkkokauppa vaikuttaa perinteisen kaupan tilantarpeeseen, mikä vaikuttaa koko kauppakeskuskonseptiin, Cityconin liiketoimintajohtaja Mari Laaksonen sanoo haastattelussa.

Cityconin hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Citycon on markkinajohtaja Suomessa ja se on markkinajohtajien joukossa Norjassa, Ruotsissa ja Virossa ja sillä on jalansija Tanskan markkinoilla.