Keskon pääjohtaja luottavainen – verkkokaupan osuus ruokakaupasta kasvaa

Mikko Helander povaa, että kasvuvauhti voi kohta olla jopa 100 prosenttia.

Ilmoitus

Ruoan verkkokauppa ei ole vielä yleistynyt Suomessa – viime vuonna sen osuus oli vain 0,5 prosenttia. Keskon pääjohtaja Mikko Helander uskoo kuitenkin, että tilanne tulee muuttumaan.

- Eivät suomalaiset poikkea ihmisistä muualla. Tämä on ollut kiinni siitä, ettei ole kehitetty riittävän hyviä palveluita, Helander sanoo Kauppalehden haastattelussa.

Kasvua jo yli 75 prosenttia

- Jo 140 K-ruokakauppaa tarjoaa ruoan verkkokauppaa. Kolmannen sukupolven ruoan verkkokauppamme laajenee pian maanlaajuiseksi, Helander kertoo.

Helander luottaa siihen, että asiakkaat ostavat  jo lähitulevaisuudessa ruokansa verkon kautta entistä useammin.

- Kasvua on nyt yli 75 prosenttia viime vuoteen nähden. Vuoden lopussa kasvuvauhti voi olla jo 100 prosenttia, Mikko Helander sanoo Kauppalehden haastattelussa.