Kesko uskoo ruoan verkkokauppaan – tarjoaa uuden palvelun ja K-kuljetuksen

Keskiostos viisinkertainen kivijalan keskiostokseen verrattuna.

Ilmoitus

K-ryhmässä uskotaan ruoan verkkokaupan kasvuun. Uudella K-kuljetus -palvelulla ruokaketju voi varmistaa kotiinkuljetuspalvelun jo kahdelle miljoonalle suomalaiselle. Samalla ruoan verkkokauppa on K-ryhmässä uudistettu ja siirretty osaksi  k-ruoka.fi-sivustoa. Se on myös kiinteä osa K-ruoka-mobiilisovellusta, jonka avulla tilaamisen voi tehdä ajasta ja paikasta riippumatta.

- Ruoan verkkokauppa on vilkastunut viime aikoina selvästi, sillä ostosten tilaaminen suoraan kotiin säästää aikaa ja helpottaa kiireistä arkea. Näkemyksemme mukaan kasvulle on ruoan verkkokaupassa hyvin varaa ja olemme nyt panostaneet siihen vahvasti, K-ryhmän kaupan palveluiden johtaja Jani Karotie kertoo lehdistötiedotteessaan.

Vaativammat asiakkaat asioivat verkossa

Tyypillisin asiakas ruoan verkkokaupassa on lapsiperhe, joiden osuus asiakkaista on 75 prosenttia. Verkkokaupassa asioivat myös vaativammat asiakkaat, jotka ostavat paljon tuoretuotteita ja panostavat laatuun. Keskiostos verkossa onkin viisinkertainen kivijalan keskiostokseen verrattuna.

- Ruoan verkkokaupan esteeksi on perinteisesti nähty suppea valikoima ja tuotteiden laadun epävarmuus, kun tuotetta ei pääse itse valitsemaan. Verkkokaupan ostetuimmat tuotteet ovat nykyään hedelmiä ja vihanneksia, jopa lohta, joten näistä ongelmista on selvästi päästy, Karotie kertoo.

Palvelutarjonta laajenee merkittävästi

- Lähdemme tänä keväänä viemään palvelua yhä useamman suomalaisen saataville uudella K-kuljetus-palvelulla. Ensivaiheessa K-kuljetus laajenee pääkaupunkiseudulta Keravalle, Turkuun, Tampereelle ja Ouluun, millä varmistamme kotiinkuljetuspalvelun jo kahdelle miljoonalle suomalaiselle, Karotie kertoo.

K-kuljetus täydentää nykyisiä kotiinkuljetuspalveluita, joita osa K-ruokakaupoista omatoimisesti tarjoaa.

Tällä hetkellä jo 90 K-ruokakauppaa tarjoaa uudistetun ruoan verkkokaupan asiakkailleen joko K-ruokakauppiaan kotiinkuljetus- tai tilaa ja nouda -mallilla. Palvelua tarjoavien kauppojen lukumäärä kasvaa jatkuvasti ja tänä vuonna sen odotetaan nousevan noin 140:een.

- Yhteensä verkkokauppamme piirissä on jo yli 3 miljoonaa suomalaista, eli yli 60 prosenttia väestöstä. Panostamme siihen, että asiakas voi valita tilanteen mukaan hänelle parhaimmin sopivan asiointikanavan. Käytännössä tämä näkyy esimerkiksi jo siinä, että hinnat, tarjoukset ja pääsääntöisesti myös valikoima ovat ihan samoja sekä verkossa että kivijalkamyymälässä, Karotie summaa.

Ilmoitus