Kauppalehti: Black Friday söi joulumyyntiä

Myynti jakaantuu kahdelle kuukaudelle.

Ilmoitus

Marraskuun Black Friday -kampanjat ovat aikaistaneet joulukauppaa - ja jopa vähentänyt joulukuun myyntiä, todetaan Kauppalehden jutussa.

- Joulukaupan tekeminen on ollut tiukkaa tänä vuonna. Myynti jakaantui kahdelle kuukaudelle. Verkkokaupassamme myynti sujui oikein hyvin, mutta kivijalka ei päässyt viime vuoden lukemiin, Sokos- ja Emotion-ketjujen kehitysjohtaja Päivi Juntunen sanoo Kauppalehden haastattelussa.


Ilmoitus

Marraskuun osalta Sokos-tavarataloketjun myynti kasvoi, mutta joulukuussa myynti jäi edellisvuoden tasolle kun se aikaisemmin on kasvanut etenkin Helsingissä.

Tulokset julki osavuosikatsauksissa

Stockmannin tavaratalojohtaja Maiju Niskanen toteaa jutussa, että asiakkaita oli "mukavasti liikenteessä", mutta varsinaista faktaa on esillä vasta osavuosikatsauksen yhteydessä helmikuussa.

Stockmann panosti myös Black Fridayhin. Maiju Niskanen toteaa päivän olevan osa joulukampanjaa.

Helsingin Stockmannilla uudistetun ruokaosaston Food Market Herkun joulukauppa kävi hyvin.

- Asiakkaat tilasivat ennakkoon tuhansia jouluruokia, aatonaattona niitä noudettiin yli tuhat. Meillä on kymmenkunta vahvaa joulutuotetta, joita tilataan paljon, HOK-Elannon ketjujohtaja Mika Heikkinen sanoo Kauppalehdelle.

Lue Kauppalehden juttu aiheesta.