KappAhlin verkkokauppa kasvoi 40 prosentilla

Kehitys jatkuu.

Muotiketju KappAhl on panostanut viime aikoina yhä enemmän verkkokauppaan.

Ilmoitus

Panostukset ovat tuottaneet tulosta ja viimeisimmän vuosineljänneksen aikana verkkokaupan liikevaihto kasvoi 40 prosentilla verrattuna viimevuoteen. Tämä tarkoittaa sitä, että KappAhlin kokonaismyynnistä 4,5 prosenttia tulee verkkokaupasta, kertoo yritys vuosineljännesraportissaan.

”Omnipalvelut lisäävät myyntiä”

Yritys on muun muassa panostanut paljon erilaisiin omnikanavaratkaisuihin ja myös näissä panostukset ovat tuottaneet tuloksia.

- Myös omnipalvelut näyttävät kasvavaa hyötyä myyntiin. Yli puolet verkkokaupan myynnistä kuljetetaan Click&Collectin kautta ja lisäävät myyntiä kaupassa, toteaa yrityksen väliaikainen toimitusjohtaja ja konserninjohtaja Göran Bille.

Hän toteaa myös, että osuus verkkokauppatilauksista, jotka tehdään suoraan myymälöistä kasvaa.

- Määrätietoinen työmme opastaa ja seurata asiakkaitamme meneillään olevassa käyttäytymismuutoksessa käsittää sekä tekniikan että palveluiden kehityksen. Avaamamme uusi asiakaspalvelu lisää palvelua asiakkaille ja myötävaikuttaa aktiivisesti ja myönteisesti myyntiimme, Göran Bille kirjoittaa.

Newbie-pilootti arvioidaan

Myös panostukset suosittuun omaan Newbie-merkkiin, joka on saanut sekä omat myymälät että oman verkkokaupan, tuo lisää konsernin kassaan. KappAhl on avannut useamman myymälän Iso-Britanniassa ja arvioi nyt jos tuotemerkkiä laajennetaan vielä lisää.

Verkkokaupan menestys näkyy myös konsernin luvuissa. Liikevaihto on kasvanut vuosineljänneksellä 2,5 miljoonalla eurolla nousten 124 miljoonaan. Tosin yhdeksän viimeisen kuukauden aikana liikevaihto on pienentynyt 14 miljoonalla viime vuoteen verrattuna.

Kehitystä fyysisesti ja digitaalisesti

Göran Bille uskoo kuitenkin, että KappAhl on oikealla tiellä myynnin kehityksessä.

Ilmoitus

- Jatkamme organisaation, hankintojen ja logistiikan kehittämistä ollaksemme tehokkaita ja nopeita. Kehitämme sekä kivijalkakauppoja että digitaalisia kanavia luodaksemme houkuttelevia tarjouksia asiakkaillemme ja vahvistaaksemme tuotemerkkejämme. Kaikki tämä jatkuvalla hyvällä kustannusten valvonnalla. Tavoitteena on hyvä kannattavuus olemalla asiakkaidemme ykkösvalinta, Bille toteaa.