Kansainvälinen

Salesforcen kartoitus: Jouluostokset tehdään nyt uusilla kanavilla

Ennuste pohjautuu noin 500 miljoonan kuluttajan ostokäyttäytymiseen verkkokaupoissa yhteensä yli 30 maassa. Suomi ei kuitenkaan ole kartoitettujen maiden mukana. Tutkimuksen mukaan jouluostoksia tehdään yhä suuremmassa määrin matkapuhelimella ja ennusteen mukaan se tulee kasvamaan jo yli puoleen tehdyistä ostoksista eli 52 prosenttiin. – Jouluna verkkokaupan toimitusajoilla on todella suuri merkitys. Jotta ostoksen saa varmuudella käsiinsä ennen…

Virtuaalivaikuttajat tulevat – ruotsalaisvauva kuohautti tunteita

Suloiseksi sylivauvaksi ajateltu animoitu virtuaalibaby sai kuitenkin aikaan rankan reaktioiden myrskyn. Useat pitivät nimittäin vauvan ulkonäköä luotaantyöntävänä ja jopa painajaismaisena. Eliksen instagram-tililtä @bebiselis käy hyvin selväksi, että monilla on vaikeuksia sulattaa uutta ”vaikuttajaa”. Puolivuotisen ja ehkä maailman nuorimman vaikuttajan, virtuaali-Eliksen on tarkoitus jakaa elämänsä suuria ja pieniä asioita Instagram-tilillään, kuten ruokaelämyksiä, nukkumista, leikkejä ja muuta…

Ehandelin Event NXT Nordic kasvaa

Ehandelin lukijat tuntevat Emeetin, mutta suomalaisille ainakin toistaiseksi tuntemattomampi tapahtuma on Ehandelin suurimittainen konferenssi NXT Nordic. NXT Nordic pidettiin ensimmäistä kertaa Oslossa vuonna 2016. Ehandel järjesti NXT:n omissa nimissään ensimmäistä kertaa Oslossa aiemmin tänä vuonna ja tapahtuma on kasvanut Pohjoismaiden johtavaksi verkkokauppakonferensiksi. Heinäkuussa Oslon Spektrumissa paikalla oli yli 1000 henkilöä ja 38 tavaran tai tuotteen…

Ruohonjuuren Happy Food Store-ketju rajussa kasvussa Ruotsissa

Ruohonjuuren Happy Food Store on saavuttanut paikkansa tukholmalaisasiakkaiden keskuudessa. Yritys avaa nimittäin uuden liikkeen perjantaina Tukholman eteläpuolelle Liljeholmenin kauppakeskukseen. – Asiakkaat odottavat jo malttamattomina myymälän avaamista. He ovat jopa kurkkineet pressujen alle ja olleet todella kiinnostuneita siitä, mitä tuleman pitää, Ruohonjuuren Ruotsin toiminnoista vastaava Fanny Kallinen kertoo yrityksen tiedotteessa. Suomalaisen luonnonkosmetiikan menekki trenditietoisten ruotsalaisten keskuudessa…

Ympäristötietoisuus ohjaa ruokavalintoja Pohjoismaissa

Ohjelmistoyhtiö Salesforcen tuoreen tutkimuksen mukaan ympäristötietoisuus kasvaa Pohjoismaissa. – Jopa 60 prosenttia vastaajista katsoi, että ostoksilla ollessaan he välittävät enemmän ympäristöstä ja eettisistä periaatteista kuin vuosi sitten. Naisista näin koki 68 prosenttia, ja miehistä 47 prosenttia. Tiiviimmin asutuilla kaupunkialueilla asuvien joukossa ympäristötietoisuus oli kasvanut 65 prosentin kohdalle, kun taas haja-asutusalueella asuvien parissa osuus oli 47…

Gigantti aloittaa yhteistyön TechRadarin kanssa

Elektroniikkajätti Gigantti tuo suurimman osan valikoimastaan pohjoismaista kasvua hakevan TechRadarin kehittämään Hawk-eCommerce-järjestelmään. Tekniikkasivusto TechRadar auttaa kuluttajia ostopäätöksen teossa ja helpottaa samalla yrityksiä tavoittamaan ostopäätöksen kanssa pähkäilevät asiakkaat. Maailmankuulun tekniikkasivuston omistava brittikustantamo Future Publishing päätti laajentaa toimintaansa uusille markkinoille noin kymmenen vuotta TechRadar.comin perustamisen jälkeen. TechRadar englanninkieliset sivustot toimivat aluksi Englannissa, Yhdysvalloissa, Australiassa, Intiassa ja Lähi-idässä….

Gino Tricot avaa Instagram-ystävällisiä liikkeitä

Gina Tricot panostaa muiden yritysten tavoin omnikanaviin. Muotiketju on kuitenkin ajatelllut niin, että offline-tilat suosivat sosiaalista mediaa ja samalla heidän online-toimintaansa. Viime vuoden syyskuussa yritys lanseerasi kokonaan uudenlaisen liikekonseptin Tukholmaan ja nyt syksyllä avautuu neljä uutta vastaavanlaista liikettä, joista yksi sijaitsee Helsingissä, kaksi Ruotsissa ja yksi Tanskassa. Uusi konsepti on ”Instagram-ystävällinen” ja liikkeet on varustettu…

Tanskalainen ”hygge” saapuu Suomeen

Søstrene Grene myy skandinaavista kodin sisustusta ja kotiin liittyviä DIY-tarvikkeita. Søstrene Grene on tehnyt syksyn aikana suuren digitalisaation ja aloittanut verkkoliikkeen kotimaassaan. Yrityksellä on kivijalkaputiikkeja kautta maailman ja uusin lanseeraus on Suomessa. Søstrene Grene avaa liikkeen Espoon kauppakeskus AINOAssa. – Tuotevalikoimaan tulee uusia tavaroita viikoittain, minkä ansiosta jokaisella käynnillä on mahdollisuus tehdä uusia löytöjä kotiin,…

TILAA

Ethän ole unohtanut uutiskirjettämme Ehandeluutiset?