Kansa hullaantui retkeilystä

Scandinavian Outdoorin verkkokaupan myynti kasvoi huhti-toukuussa 95 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

Teltat, makuupussit ja makuualustat viedään nyt käsistä, kirjoittaa Scandinavian Outdoor. Huhti-toukokuussa telttojen myynti verkkokaupassa kasvoi 80 prosenttia, makuupussien 152 prosenttia ja makuualustojen hulppeat 167 prosenttia.

Retkeilyvälineiden myynnissä näkyy myös se, että tänä keväänä poikkeuksellisen moni suomalainen on aloittamassa retkeilyä ja hakevat ns. koko settiä. Samalla he kaipaavat neuvoja ja oppeja, joita olemme pyrkineet tarjoamaan myymälän myyjien lisäksi myös verkkokaupan chatissä, asiakaspalvelussa sekä tarjoamalla sisältöä erilaisissa sähköisissä kanavissa, Scandinavian Outdoorin toimitusjohtaja Johanna Rantala kertoo.

Ilmoitus

Koska kaikki alan messut ja muut tapahtumat on peruttu, Scandinavian Outdoor on tarjonnut omaa sisältöä retkeilystä kiinnostuneille. Yhtiö järjesti omat Retkeilypäivät – pääasiallisesti verkosssa.

Esimerkiksi Facebookin-livelähetykset kuvattiin Kurjenhrahkan kansallispuistossa ja ne onnistuivat hyvin, sillä lähetyksiä katsoi miltei 50 000 ihmistä. Livelähetysten tallenteet ovat edelleen katsottavissa Scandinavian Outdoor -verkkosivustolla.

Scandinavian Outdoor kertoo tiedotteessa, että suurimman suosion sai riippumattoretkeilystä kertova video, jonka on nähnyt tähän mennessä 6400 ihmistä.

Yhtiö kertoo, että Retkeilypäivät olivat myös myynnin kannalta onnistuneet ja avittivat myymälät uuteen nousuun koronakevään jälkeen.