Juhlistaa do.MOREn vuosipäivää – kestävän kehityksen strategia kasvaa aimo harppauksin

Muotijätti Zalando kertoo tänään lisänneensä kestävän kehityksen mukaisesti valmistettujen tuotteiden valikoimaa 60 000:een – kauneustuotteet saavat samalla oman kestävän kehityksen merkkinsä.

Zalandon valikoimasta on löytynyt tähän mennessä 27 000 kestävän kehityksen mukaista tuotetta. Muotijätti kertoo tänään lisänneensä tuotteiden määrän 60 000:een. Tämä kysynnän kasvaessa, sillä vuoden alusta lähtien kestävän kehityksen mukaista muotia ostavien asiakkaiden määrä on kasvanut yli kaksinkertaiseksi, 40 prosenttiin.

Zalando julkaisee nyt yhdessä kumppaneidensa cirkular.fashion ja Fashion For Good kanssa redeZIGN for cicularity -malliston, joka on suunniteltu täysin kierrätettävyyden näkökulmasta. Mallisto on osa viime vuonna aloitettua do.MORE-kestävän kehityksen strategiaa.

Ilmoitus

Olemme nähneet huomattavaa kasvua kestävän kehityksen mukaisen muodin kysynnässä vuoden alusta lähtien, Zalandon co-toimitusjohtaja Ruby Ritter kertoo tiedotteessa ja jatkaa:

Sisäisen tutkimuksen mukaan 34 % asiakkaistamme kertoo, että kestävästä kehityksestä on tullut koronaviruspandemian myötä heille tärkeämpää. Tämä merkittävä ajatustavan muutos on muuttanut myös kysyntää ja tarjontaa sekä muotialan tarvetta muuttua. Haluamme yhdessä kumppaneidemme kanssa olla vaikuttajia tässä muutoksessa ja tarjota asiakkaillemme kestävämpiä vaihtoehtoja entistä helpommin.

redeZIGN for cirkularity on viiden vaatteen mallisto ja se vastaa circular.fashionin kierrätettävyystavoitteita.

Tavoitteemme on lisätä ymmärrystä siitä, kuinka kierrätettävyyden periaatteita voidaan hyödyntää suurella ja laajasti tavoittavalla alustalla, kuten Zalando. Tämä käsittää vaatteiden koko elinkaaren suunnittelusta käytön päättymiseen sekä asiakkaiden tarvitsemaan tietoon, ja kuinka kierrätettävyydestä voidaan tehdä skaalautuvaa sekä asiakkaita sitouttavaa, Ina Budde, circular.fashionin toinen perustaja ja toimitusjohtaja kertoo.

 

Vastuullista kosmetiikkaa ja second hand shop

Zalando kertoo edelleen, että asiakkaille on nyt luotu mahdollisuus ostaa myös kestävän kehityksen mukaista kosmetiikkaa. Kyseiseen kategoriaan on otettu käyttöön kestävän kehityksen merkki. Kauneustuotteiden valikoimasta löytyy merkki luomulle, luonnonmukaiselle, pakkausmateriaalia säästävälle, metsäystävälliselle, biohajoavalle sekä eläinystävälliselle kosmetiikalle.

Vähän aikaa sitten yhtiö avasi joissakin Euroopan maissa myös Second hand shopin onlinella.

Olemme innoissamme siitä, että jo muutaman viikon kuluttua siitä, kun julkaisimme käytetyn muodin kategorian, olemme voineet yhteistyössä julkaista ensimmäisen malliston, joka on suunniteltu kierrätettävyyden näkökulmasta. Tämä on tärkeä askel kohti tavoitettamme pidentää vähintään 50 miljoonan muotituotteen käyttöikää vuoteen 2023 mennessä, Zalandon kestävän kehityksen johtaja Kate Heiny sanoo.

Ilmoitus

Uudistus juhlistaa do.MORE-strategian vuosipäivää.