Jollyroom odottaa 50 prosentin kasvua – palkkaa 220 työntekijää jouluksi

Black Week aloittaa huippusesongin.



Lastentarvikejättiläinen Jollyroom odottaa joulumyynnin kasvavan 50 prosentilla tänä vuonna. Samalla se ilmoittaa palkkaavansa 220 työntekijää Göteborgin varastolle ja toimistolle.

Vuosi sitten Black Week -viikon aikana Jollyroomin verkkokaupan liikevaihto ylitti 9,7 miljoonaa euroa ja tämän vuoden ennuste on kasvaa entisestään 50 prosentilla. Yritys on valmistellut huippusesonkia kymmenen kuukauden ajan, ja varsinkin logistiikkapuolella uudistuksia on tehty tiiviiseen tahtiin. Jollyroom on automatisoinut suuren osan logistisesta toiminnastaan, mutta tarvitsee siitä huolimatta lisähenkilöstöä selvitäkseen vuoden korkeimmasta myyntipiikistä.

Useita investointeja

– Olemme kasvaneet koko vuoden ajan, mutta varsinainen taistelu käydään vuoden viimeisellä neljänneksellä. Jotta toiminnallamme olisi oikeanlaiset edellytykset käsitellä kasvu kunnolla, olemme syksyn aikana tehneet useita investointeja rakennusten, järjestelmien ja taitavien työntekijöiden osalta, Jollyroomin toimitusjohtaja ja enemmistöosakas Ole Sauar kertoo lehdistötiedotteessa.

Tämän vuoden joulumyynnin alla Jollyroom on rekrytoinut 220 työntekijää erityisesti asiakaspalveluun ja varastoon. Enemmistö palkkauksista on väliaikaisia, ja niiden on tarkoitus kattaa joulumyynnistä aiheutuva lisääntyvä työmäärä. Yhteenlaskettu kokoaikaisten työntekijöiden määrä on kuitenkin kasvanut tämän vuoden aikana, ja verkkokaupan mukaan useille vastapalkatuille työntekijöille tarjotaan jatkoa joulukauden jälkeen.

Sisäisiä rekrytointeja

Jollyroom on sen lisäksi suorittanut useita sisäisiä rekrytointeja yrityksen tärkeisiin avainrooleihin.

– Mikään ei ole hauskempaa kuin sisäinen rekrytointi yrityksessä. Joulun alla useat taitavat työntekijät ovat saaneet uusia vastuurooleja, joissa painopisteenä on kouluttaa, valmentaa ja johtaa henkilöstöä. Nämä työntekijät ovat hyvin tärkeitä uuden henkilöstön kouluttamisen ja viihtymisen kannalta, Jollyroomin henkilöstöpäällikkö Terese Fernbring kertoo.

Suuresta henkilöstömäärän kasvusta huolimatta, ainutlaatuista Jollyroomille on se, ettei yritys käytä ulkopuolisia rekrytointitoimistoja vaan hoitaa kaiken rekrytoinnin itse. Göteborgissa toimiva verkkokauppa kertoo, että yritys rekrytoi uusia asiakaspalvelu- ja varastotyöntekijöitä joulukiireisiin. Ennen joulua työnhakijoiden määrä lisääntyy huomattavasti, ja HR-osasto onkin käynyt läpi noin 1800 hakemusta, tehnyt 700 puhelinhaastattelua ja tavannut 300 ehdokasta.

– Omasta rekrytoinnistamme huolehtiminen on ollut yrityksemme strategia jo alusta alkaen. Henkilö, joka on ratkaisukeskeinen, energinen ja jolla on oikeanlainen asenne, on meille yhtä tärkeä kuin sopivan kokemuksen ja pätevyyden omaava henkilö, Fernbring sanoo.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest