Jollyroom laajentaa Itävaltaan

”Tavoitteena tulla Euroopan suurimmaksi.”

Vuonna 2016 Jollyroomista tuli Pohjoismaiden suurin lastentarvikkeiden verkkokauppa. Uutena tavoitteena on kasvaa Euroopan suurimmaksi ja tietä viitoittamassa on tänään avattu verkkokauppa Itävallassa.

Tavoitteenamme on olla Euroopan suurin lastentarvikkeiden verkkokauppa ja teemme töitä pitkäjänteisesti sen saavuttamiseksi. Laajentumisen on tapahduttava sopivalla tahdilla ilman, että yrityksen muu toiminta häiriintyy, Jollyroomin toimitusjohtaja Ole Sauar sanoo.

Ilmoitus

Jollyroom lähti Euroopan valloitukseen kuitenkin jo vuonna 2018 avaamalla verkkokaupan Saksan suurilla markkinoilla ja kielellisesti samankaltainen Itävalta oli siksi luonnollinen jatkoaskel.

Valitsimme Itävallan seuraavaksi markkina-alueeksemme, koska pystymme hyödyntämään sen läheisyyttä Saksan kanssa niin kielen kuin sijainninkin puolesta. Meillä on jo valmiiksi saksankieliset verkkosivut ja asiakaspalvelu sekä toimiva logistiikka Saksaan, joita voimme käyttää hyödyksemme myös Itävallan markkinoilla, Ole Sauar kertoo.

 

Markkinointi sosiaalisessa mediassa

Kun Jollyroom lähti Saksan valloitukseen he hoitivat leijonanosan markkinoinnista sosiaalisessa mediassa. Sama strategia on käytössä nyt.

Kun yritys aloittaa toimintansa suurella markkina-alueella monien suurien toimijoiden keskuudessa, on erittäin tärkeää pitää kiinni omista vahvuuksistaan. Jollyroomin kohdalla se tarkoittaa pohjoismaisen tyylin ylläpitämistä, kiinnostavan sisällön tuottamista ja henkilökohtaisen suhteen luomista kohderyhmän kanssa. Sen vuoksi sosiaalinen media on todella tärkeä kanava meille kaikilla markkina-alueillamme, Jollyroomin markkinointipäällikkö Frida Ekholm sanoo ja jatkaa:

Vain kuudessa kuukaudessa onnistuimme luomaan Saksan lastentarvikemarkkinoiden suurimman Instagram-tilin, ja tällä hetkellä meillä on yli 400 saksalaista vaikuttajaa kattava yhteistyöverkosto.

 

Euroopan suurimmaksi

Jollyroomin ei kuitenkaan ole tyytymässä vain muutamien markkinoiden valloitukseen, sillä yrityksen pitkän tähtäimen tavoitteena on koko Euroopan laajuiset markkinat. Pyrkimyksenä on nousta Euroopan johtavaksi omalla alallaan.

Ilmoitus

Olemme kiinnostuneita kaikista eurooppalaisista markkina-alueista, jotka ovat Göteborgin ulottuvilla. Tulevaisuudessa uuden Eurooppa-varaston avaamisesta saattaa tulla tarpeellista, jotta voimme taata eurooppalaisille asiakkaillemme nopeat toimitusajat ja saada samalla pääsyn entistä useammille alueille, Ole Sauar sanoo.

Sauar huomauttaa kuitenkin, että he keskittävät voimansa ensin Itävaltaan. Kun markkinat siellä ovat hallussa, on seuraavan askeleen vuoro.

 

Pohjoismaiden suurin verkkokauppakiinteistö

Kuten Ehandel jo jokin aikaa sitten uutisoi Jollyroomille on nousemassa Ruotsiin Pohjoismaiden suurin verkkokauppakiinteistö sekä jättimäiset aurinkopaneelit. Yritys pitää huolta kestävän kehityksen profiilistaan ja muistuttaa, että varastolta matka Euroopan kohteisiin on usein lyhyempi kuin Ruotsin sisäiset kuljetukset.

Toimitukset Itävaltaan eivät ehkä kuulosta erityisen ympäristöystävällisiltä, mutta tosiasiassa Ruotsin sisäiset matkat voivat olla pidempiä kuin matka Göteborgista Saksaan tai Itävaltaan. Kun olemme päässeet riittävän suuriin asiakasmääriin, voimme alkaa suunnitella uutta varastoa, joka sijaitsisi lähempänä eurooppalaisia asiakkaitamme, Jollyroomin logistiikkapäällikkö Cecilia Olsson sanoo.

Itävallan verkkokaupan Jollyroom.at viralliset avajaiset ovat tänään maanantaina, yritys kertoo lähettämässään tiedotteessa.

 

LUE MYÖS: Jollyroom investoi aurinkovoimaan - yksi Pohjois-Euroopan suurimmista

Tilaa

Ethän ole unohtanut uutiskirjettämme Ehandeluutiset?

Kiitos!