Jollyroom kilpailu- ja kuluttajaviraston tarkkailussa

Alennuskampanja, jossa ei todellisuudessa ollut alennettuja hintoja, oli Ruotsin kilpailu- ja kuluttajavirastolle liikaa.



Vauvan- ja lastentarvikkeita Suomessakin nettikaupassa myyvä Jollyroom joutuu Ruotsissa oikeuteen. Länsinaapurin kuluttaja- ja kilpailuvirasto on ottanut Jollyroomin hampaisiinsa kun verkkokauppa ei ole muuttanut tapojaan kahdesta valituksesta huolimatta.

Jollyroom myy verkkokaupassaan tuotteita keksityissä alennuskampanjoissa – tuotteiden hinnat eivät siis ole tavallista halvempia. Tapa on viranomaisten mukaan jatkunut vuosia.

Miljoona asiakasta kuukaudessa

Jollyroom on Pohjoismaiden suurin lasten- ja vauvantarvikkeiden myyjä verkossa. Kävijöitä on nettikaupassa tietojen mukaan yli miljoona per kuukausi.

Viranomaiset ovat siis jo kahdesti varoittaneet Jollyroomia asiasta, mutta lupauksista huolimatta mikään ei ole muuttunut.

– Keksityt alennuskampanjat voivat harhauttaa asiakkaan uskomaan, tekevänsä edullisemman ostoksen kuin mitä todellisuudessa on kyse. Sen lisäksi kilpailutilanne alalla vääristyy ja hankaloittaa niiden yritysten asemaa, jotka noudattavat lakia, Pär Magnusson Ruotsin kilpailu- ja kuluttajavirasto Konsumentombudsmannenista sanoo lehdistötiedotteessa.

Yksi vastaus artikkeliin “Jollyroom kilpailu- ja kuluttajaviraston tarkkailussa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest