Jollyroom esitteli ensimmäisen vuosipuoliskon tuloksen – aikoo ylittää kolme miljardia 2023

”Ensimmäisen kuuden kuukauden liikevoitto vuonna 2021 on yli viisinkertainen verrattuna vuoden 2020 vastaavaan ajanjaksoon”.

Lastentarvikkeisiin erikoistunut Jollyroom raportoi viime viikolla vuoden ensimmäisen puoliskon yhteenvedon. Yhtiö kertoo lastentarvikkeiden kategorian kasvaneen ajanjaksolla reilut 30 prosenttia. Myös liikevoitto parani edellisvuoden samaan ajanjaksoon verrattuna ja ensimmäisen kuuden kuukauden liikevoitto vuonna 2021 on yli viisinkertainen edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna.

Jollyroom sanoo heidän osuutensa lastentarvikkeiden myynnistä Pohjoismaissa olevan noin 10 prosenttia ja verkkokaupassa 25 prosenttia.

Ilmoitus

Työskentelemme samanaikaisesti useassa eri segmentissä ja olosuhteissa. Onkin huomattavaa, että lastentarvikkeiden kohdalla kasvu on ollut näin korkeaa. Vankka tiimityö organisaation kaikilta osilta yhdessä markkinoiden taustalla olevan kasvun kanssa on selkeästi vaikuttanut korkeaan myyntiin. Vaikka meillä ei ole virallisia tilastoja, näemme yhteyden syntyvyyden kasvuun, yhtiön toimitusjohtaja Mattias Jacobsson sanoo tiedotteessa.

Jollyroom päätti kokonaismyyntinsä viime vuonna noin 1,8 miljardiin Ruotsin kruunuun. Vuoden 2021 tavoitteena on rikkoa kahden miljardin raja.

Lupaavan alkuvuoden vuoksi pidän erittäin todennäköisenä, että asemamme Pohjoismaiden ykkösenä vahvistuu entisestään ja ylitämme vuonna 2021 kahden miljardin myynnin. Kaikki liiketoiminta-alueemme ovat kasvaneet voimakkaasti, asiakastyytyväisyytemme on lisääntynyt ja mielenkiinto tuotemerkkejämme kohtaan on korkea. Vaikka kilpailijoidemme toiminta vaikuttaa meihin, en usko heidän pysyvän vauhdissamme mukana, Mattias Jacobsson sanoo.

Jollyroomin uuden strategiasuunnitelman mukaan yhtiö ylittää kolmen miljardin myynnin jo vuonna 2023.

Koko organisaatiomme on työskennellyt ahkerasti useamman vuoden ajan valmistaaksemme yritystämme tulevaisuuden kaupankäyntiin ja nyt olemme siirtymässä seuraavaan vaiheeseen, jossa tehostamme markkinaosuuksien keräämistä. Työskentelemme järjestelmällisesti pala palalta saavuttaaksemme vuoden 2023 tavoitteemme. Olemme keskellä digitaalista muutosta ja meillä on hyvät mahdollisuudet vastata asiakkaiden tuleviin tarpeisiin, Mattias Jacobsson sanoo tiedotteessa.