”Jo yli 300 yritystä pelastettu verkkokauppaan ilmaiseksi”

Vilkas Group aloitti viikko sitten #pelastetaankauppa-kampanjan. Tähän mennessä se on poikinut satoja uusia verkkokauppiaita.

Vilkas Group kertoi viime viikolla aloittaneensa #pelastetaankauppa -kampanjan. Kun asiakkaat ovat hävinneet kivijalkaliikkeistä Vilkas Group lähti auttamaan näitä yrittäjiä tarjoamalla heille kauppapaikkaa alustallaan. Kuka tahansa tavallisesti kivijalkaliikkeestä tulonsa saava yrittäjä voi nyt perustaa Vilkkaan alustalle verkkokaupan – nopeastikin – ja vieläpä ilmaiseksi.

Nimensä mukaisesti kyseessä on #pelastetaankauppa -kampanja ja verkkokaupan avulla yrittäjä voi tavoittaa edes jo olemassa olevat asiakkaansa ja pyrkiä näin saamaan hankalassa tilanteessa tuloja. Monelle kampanja voi toimia ponnahduslautana panostaa tulevaisuudessa verkkokauppaan enemmänkin.

Ilmoitus

Viikon sisällä kampanjaan on tarttunut jo yli 300 yritystä.

Kyllähän se hiljaiseksi vetää, että jo ensimmäisen viikon aikana yli 300 yritystä on tarttunut tähän kädenojennukseen. Yhteistyökumppaneiden kanssa on puskettu töitä vuorotta, jotta yritykset ja kauppiaat saavat kaiken tuen verkkokaupan aloittamiselle, ja suureksi iloksemme olemme tässä onnistuneet. Yritykset, joilla ei ole ollut mitään kokemusta verkkokaupasta ovat lupauksemme mukaan päässeet hyvään vauhtiin jo yhdessä päivässä, Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski kertoo yhtiön tiedotteessa.

Suomen Yrittäjät ja Ohjelmisto e-business ry olivat kannustamassa kampanjaa.

Mahtavaa, että yhdessä viikossa on otettu tällainen digiloikka. Voi hyvin jo sanoa, että on todella onnistunut kädenojennus, Ohjelmisto- e-business ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha sanoo.

Satojen yritysten siirtyminen pikavauhtia verkkoliiketoimintaan on lupaavaa Suomen tulevaisuudelle. Se kertoo sekä asenteiden tasolla muutosvalmiudesta että yhtä lailla kyvykkyydestä sopeutua muuttuvaan maailmaan. Suomalainen digiosaaminen on oikeasti maailmanluokkaa. Yhteinen korona-vihollinen on nyt saanut aikaan, että kaikki osaaminen otetaan käyttöön - niin yrittäjien kun käyttäjienkin osalta, Roiha jatkaa.

Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen iloitsee niin ikään pelastusrenkaasta, jonka Vilkas Group heitti yhtäkkiä tyhjän päälle pudonneille yrittäjille.

Yksikin elinkelpoisena pysyvä yritys on arvokas. Olen iloinen, että suomalaisten yritysten auttamiseksi ideoidaan ja toteutetaan kampanjoita, jotka tuovat nopeaa ja konkreettista apua ja monille jopa pelastusrenkaan, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen iloitsee.

 

Ilmoitus

”Myynti putosi 100 prosenttia”

Vilkas esittelee tiedotteessaan Tallipihan Suklaapuotia Tampereella pyörittävät Hanne Tuori-Kalliokosken ja Ulla Tuorin, jotka tarttuivat heti kampanjaan. Suklaakauppiaiden myynti putosi koronan vuoksi 100 prosenttia, sillä he halusivat toimia vastuullisesti ja noudattaa annettuja ohjeita. Suklaapuodissa turvavälin pitäminen olisi ollut mahdotonta.

”Suklaasisaret” löysivät Vilkkaan kampanjan Facebookin kautta.

Lähdettiin nimenomaan tähän kampanjaan mukaan. Yhteistuumin on nyt tehty verkkokauppaa, valjastettu voimat tämän tekemiseen. Verkkokauppaan siirtyminen on meille tosi lupaavaa. Vaikka olemme vasta aloittamassa, meille on tullut jo kymmeniä kiitoksia asiakkailta, että ihanaa kun avaatte! Hanne Tuori-Kalliokoski iloitsee.

 

LUE MYÖS: Vilkas Group auttaa koronan kurittamia kivijalkayrittäjiä