Liikevaihto kasvoi 148 prosenttia.
Mittavan kiekkouransa viime kevääseen päättäneen, NHL:n Stanley Cup –finaaleissakin pelanneen, Ville Leinon vaate- ja asustemerkki Billebeino takoi päättyneellä tilikaudella kovan tuloksen. Yrityksen liikevaihto oli reilut 1,7 miljoonaa euroa, josta voittoa kertyi 423 000 euroa. Liikevaihto kasvoi 148 prosenttia vuoden takaiseen nähden.
- Jällenmyyjiemme määrä on kasvanut ja lisäksi olemme tehnet paljon onnistuneita yhteistyökuvioita, kuten Hartwallin Original Long Drinkin kanssa tehty #originalbillebeino-hyväntekeväisyyskampanja, Ville Leino kertoo tiedotteessa.
”Rento fiilis edelleen”
Leino ja yrityksen toinen perustaja, toimitusjohtaja Juhani Putkonen, kertovat etteivät alkujaan suunnitelleet vaatemerkistä mitään kunnon bisnestä.
- Vaikka tietty harrastelumaisuus onkin muuttunut ammattimaisesti organisoiduksi liiketoiminnaksi, on omaleimainen rento fiilis pysynyt päivittäisessä tekemisessämme mukana tähän päivään asti, ja tulee pysymään jatkossakin, Putkonen huomauttaa.
100-prosenttisesti kierrätetyt tuotteet
Myös vuosi 2018 on lähtenyt Billebeinolla hyvin käyntiin ja ensi vuoden visioissa onkin kartoittaa potentiaalia vakiinnuttaa brändi Euroopan markkinoilla sekä mahdollisesti myös Pohjois-Amerikassa.
- Edelleen teemme kuitenkin tätä omaa meidän näköistä juttuamme. Lisäksi olemme ylpeitä siitä, että vuodesta 2015 lähtien olemme näillä meidän 100-prosenttisesti kierrätetyillä tuotteillamme säästetty yli 256 miljoonaa litraa puhdasta vettä, huomauttavat Leino ja Putkonen.