IVALO.COM aikoo panostaa kansainväliseen laajentumiseen

”Myynti kasvanut lähes 30% kuukaudessa vuoden ajan”.

Vastuullisen muodin start up IVALO.COM kertoo keränneensä 850 000 euron rahoituksen. Yhtiö kuuluu pandemiavuoden voittajiin ja sen kokonaismyynti on kasvanut lähes 30% kuukaudessa vuoden ajan. Verkkokauppias sanoo tiedotteessa pandemian myötävaikuttaneen suomalaisten pukeutujien ympäristötietoisuuteen ja kiinnostukseen vaatteiden sosiaalista vastuullisuutta kohtaan.

Ivalo.com kertoo nyt lähtevänsä laajentumaan eurooppalaisille markkinoille talvella 2021-2022. Yhtiö on myynyt jo nyt muotituotteita 22 eri maahan. Sen päämarkkina on kuitenkin Suomi.

Ilmoitus

Meillä on ollut vaikeita vuosia ja useaan kertaan olemme olleet lähellä konkurssia. Nyt olemme uuden tiimin myötä löytäneet nopean kasvun ja markkinaposition. Meillä on kaikki mahdollisuudet luoda IVALO.COMista Suomen ensimmäinen merkittävä kansainvälinen verkkokaupan menestystarina, yhtiö kirjoittaa tiedotteessa.

Ivalo.comin markkinapaikalta löytyy yli 100 eri muotibrändiä ja kaikki alustalta löytyvät brändit läpikäyvät yhteistyössä Aalto-yliopiston tutkijoiden kanssa kehitetyn Sustainability Frameworkin.

Ivalo.comin kasvuvauhdista ovat covidin aikana vastanneet Hanna Sairinen ja Molla Jelkänen, jotka ovat aikaisemmin kiihdyttäneet esimerkiksi luonnonkosmetiikan monikanavaista tähtibrändiä Jolieta, yhtiö kirjoittaa.

Tiedotteessa ei kerrota tarkemmin rahoittajista tai mille markkinoille he panostavat ensimmäisenä.