Instagram julkaisee uusia toimintoja, joiden avulla on jatkossa helpompaa tehdä nettikauppaa.
Facebookin alla toimiva Instagram aloitti kesäkuussa testaamisen, jonka avulla pystyy tekemään verkko-ostoksia huippusuositun sovelluksen kautta, CNBC kertoo verkkosivullaan. Testi laajentuu nyt 46 maahan. Toiminnon avulla Instagramin käyttäjät pystyvät klikkaamaan pikakuvakkeita sovelluksessa, ja saavat siten enemmän tietoa myynnissä olevista esineistä.
- Shoppailu on enemmän kuin pelkkää asioiden hoitamista - on myös kyse siitä mitä löytää matkan varrella. Monelle Instagramin käyttäjälle shoppailu on viihdyttävä tapa inspiroitua ja löytää uusia mielenkiintoisia brändejä, Instagramin tiedotteessa sanotaan.
Yksilöity kanava
Instagramin käyttäjille luodaan yksilöityjä kanavia - eli kanavien sisältö vaihtelee käyttäjäkohtaisesti, käyttäjän mielenkiinnon kohteiden perusteella.
Facebookin teettämän tutkimuksen mukaan jo yli 90 miljoonaa Instagramin käyttäjää seuraavat sovelluksen kautta brändejä, joista ovat kiinnostuneita.
Uudet toiminnot tulevat CNBC:n mukaan maailmanlaajuisesti käyttöön lähiviikkoina.