Indiska paransi reilusti Suomessa – myynti kasvanut 100 prosenttia

"Vahva usko Suomen kaupan kasvuun."

Ilmoitus

Ruotsalainen sisustus- ja vaatealan yritys Indiska aloitti suomenkielisen verkkokaupan kesäkuussa tavoitteena kaksinkertaistaa myynti Suomessa. Toimitusjohtaja Karin Lindahl kertoi Ehandel.fi:lle, että suurin syy sivustojen avaamiseen suomenkielellä oli Indiskan mukaan päästä lähemmäksi suomalaisia asiakkaita.

- Uskomme, että paikallinen kieli antaa paremman ostokokemuksen. Lisäksi Suomen markkinoilla arvostetaan tiedonsaantia suomeksi, hän totesi sillon.

Nyt Indiska voi kertoa että se ylsi tavoitteisiin, mitä tulee Suomen myynnin suhteen.

- Myynti on sujunut erittäin hyvin kesän aikana, se on kasvanut 100 prosenttia, kävijämäärät ovat myös kasvaneet kovaa tahtia, mikä tietenkin tuntuu hyvältä, Lindahl kertoo.

Toimitusjohtajan mukaan Suomen lanseeraus on sujunut ongelmitta. Suurin menestystekijä on ollut kieli. Lindahlin mukaan verkkokaupan myynnissä näkyy selvästi kielen vaikutus. Asiakaspalvelu ei vielä toimi suomeksi, mutta tähän seikkaan tullaan mahdollisesti puuttumaan lähitulevaisuudessa.

Kotiinkuljetuksia?

Karin Lindahl sanoo, että yhteistyökumppanieiden toiminta Suomessa on ollut korkeatasoista.

- Toki teemme kovasti työtä sen eteen, että voisimme toimittaa tuotteemme vieläkin nopeammin asiakkaillemme ja myös tarjota kotiinkuljetuksia ennen pitkää, Lindahl kertoo.

Mitä odotat loppuvuodelta Suomen markkinoilta?

Ilmoitus

- Suomen markkinat ovat edelleen suuri painopistealue meille. Meillä on vahva usko Suomen kaupan vankkaan kasvuun, Lindahl sanoo.

Matot käyvät kaupaksi

Toimiiko konseptinne Suomessa? Onko suomalaisilla asiakkailla eri odotuksia verrattuna muihi pohjoismaalaisiin?

- Suomalaiset asiakkaamme eivät pelkää värejä ja he arvostavat eksoottisuutta. Asiakaskyselymme Suomessa toi esille, että toiveena oli suurempia kokoja. Olemme reagoineet tähän suurentamalla kokoja. Myös sisustustuotteet ovat olleet kysyttyjä Suomessa ja erityisesti matot näyttävät olevan vahva tuoteryhmä.

Indiska panostaa suomenkielisen verkkokauppansa asiakaskokemukseen ja säätää verkkokauppa-alustaansa syksyn aikana.

Syksyllä tulemme vahvistamaan digitaalista markkinointia Suomessa. Kuten sanoin Suomi on tärkeä markkina Indiskalle, uskomme konseptiimme Suomessa ja etsimme aktiivisesti uusia kohteita, johon perustaa uusia myymälöitä, Lindahl päättää.