Ikea panostaa verkkokauppaan Kiinassa

Ikea investoi noin 14 miljardia Ruotsin kruunua Kiinan toimintojensa digitalisointiin.

 

Ilmoitus

Kyseessä on yrityksen tähän mennessä suurin yksittäinen investointi maassa, useat mediat raportoivat.

Miljardipanostuksen tarkoituksena on laajentaa ”kotishoppailun” mahdollisuuksia. Lisäksi IKEA aikoo rakentaa neljä uutta fyysistä liikettä vuoden sisällä.

- Meillä on vahva usko kiinalaisilla markkinoilla, IKEAn Kiinan maajohtaja Anna Pawlak Kuliga sanoo useiden ruotsalaismedioiden haastattelussa.

Huonekalujätillä on 27 tavarataloa ja kaksi elämyskeskusta yhteensä 21 eri kaupungissa Kiinassa. Verkkokaupan Kiinaan he lanseerasivat syksyllä 2016.

 

Norjalaisen uutissivuston E24 mukaan huonekaluketju on niinikään kokeilemassa pilottiprojektia Wechat sovelluksen avulla. Asiakkaat voisivat tilata appin kautta liikkeen lihapullia.