Laajennus Amerikkaan.
Treenivaatemerkki ja verkkokauppayritys Icaniwill on yrityksen perustamisesta vuonna 2015 lähtien kasvanut yli 2,7 miljoonan euron liikevaihdolliseksi yritykseksi. Myös yrityksen tulos on parantunut vuosittain.
Yritys kuvaa itseään ”kansainvälisenä elämäntapatuotemerkkinä” ja on nyt kohdistanut katseet kansainväliseen kasvuun. Tämän vuoksi yritys on päättänyt ottaa ensimmäistä kertaa ulkopuolista pääomaa.
- Olen aina halunnut luoda sisällöllisen ja luottamusta tuottavan tuotemerkin ilmiömäisellä asiakaskokemuksella. Viimeiset kolme vuotta keskittymiseni on ollut yhtiön perustan rakentamiseen sekä tuotemerkkiin. Nyt ajoitus on kohdallaan, ja tämän kokemuksen ja tiedon saaminen vastaa täydellisyyttä sekä minulle että yritykselle, yrityksen perustaja Gustaf Ollas kertoo lehdistötiedotteessa.
Sijoittajien joukossa on muun muassa Let´s Deal:in perustaja, verkkokauppaveteraani Alexander Hars sekä Desenion toimitusjohtaja Fredrik Palm.
Henkilöresurssit kaksinkertaistuvat
Lehdistötiedotteessa ei kerrota kuinka suurista summista on kyse, vaikka siitä ilmeneekin, että kyseessä on ”miljoonia”. Rahaston avulla ICIW:n liikevaihdon on määrä nousta sataan miljoonaan kruunuun eli noin kymmeneen miljoonaan euroon.
- Rahat käytetään ensisijaisesti kasvaviin markkinointipanostuksiin jatkuvan vahvan kasvun takaamiseksi sekä organisaation jatkuvaan vahvistamiseen laajentumista ajatellen. Aloitamme nyt laajentumisen, jolla yritys saadaan seuraavalle tasolle. Yhtiö suunnittelee muun muassa henkilöresurssien kaksinkertaistamista seuraavan puolentoista vuoden aikana, ICIW kirjoittaa.
Icaniwill:llä on ollut tuotemerkkikiistaa urheilujätti Under Armour:in kanssa eikä yritys ole sen takia voinut aikaisemmin myydä Yhdysvaltojen, Kanadan ja Meksikon markkinoilla. Nyt osapuolet ovat kuitenkin allekirjoittaneet sopimuksen, joka antaa ruotsalaiselle kasvuyritykselle mahdollisuuden myydä tuotteita myös Atlantin tuolla puolen.