HOK-Elanto: Ruuan verkkokauppa tuplaantui alkuvuodesta

Investoinnit alkuvuonna olivat 72,5 miljoonaa euroa.

HOK-Elanto raportoi tänään alkuvuoden numeroita ja kertoo investoineensa huomattavalla tavalla palveluiden parantamiseen alkuvuoden 2021 aikana. He ovat muun muassa nostaneet ruuan verkkokaupan palvelukykyä.

HOK-Elannon ensisijaisina tavoitteina koko korona-ajan on ollut turvalliset ja laadukkaat palvelut asiakkaillemme, turvata toimeentulo työntekijöillemme, sekä jatkaa investointeja palveluiden parantamiseksi ja verkoston laajentamiseksi, HOK-Elannon toimitusjohtaja Veli-Matti Liimatainen kertoo tiedotteessa.

Ilmoitus

Ruuan verkkokauppa HOK-Elannolla on tuplaantunut pandemian vain jatkuessa. Tämän seurauksena verkkokaupan kapasiteettia on lisätty ja toimitusalue kattaa lähemmäs 100 prosenttia (99,5) HOK-Elannon asiakasomistajatalouksista.

HOK-Elanto investoi syksyn aikana verkostonsa kehittämiseen 47 miljoonaa euroa ja koko vuoden 2021 osalta investoinnit kasvavat noin 120 milljoonaan euroon.

HOK-Elanto tarjoaa vuoden 2021 lopussa palveluita omistajilleen yhteensä 350 marketissa, tavaratalossa, ravintolassa, autopesu- ja polttonesteasemalla sekä hautaus- ja lakipalveluiden toimipaikassa. Verkkokauppa ja muut digipalvelut, kuten esimerkiksi S-Pankki, täydentävät osaltaan tarjontaa, yhtiö kirjoittaa.

HOK-Elannolla oli kesäkuun lopussa 6691 työntekijää. Kasvua siinä on 550 henkilöä vuodessa.

HOK-Elantoon liittyi vuoden 2021 ensimmäisellä puoliskolla 11 308 uutta asiakasomistajaa ja kauden lopussa heitä oli 645 509, mikä on 77,4 prosenttia toimialueen yhdeksän kunnan kotitalouksista.

Alkuvuoden liikevaihto laskeutui lähes 1,1 miljardiin euroon ja kasvua edellisvuoteen oli 2,8 prosenttia.