H&M:n muotisivulla käydään eniten koko maailmassa

Nettimuotikauppiaiden listaykkönen kävijämäärissä.

Ilmoitus

Viime aikoina on saatu kuulla enimmäkseen kielteisiä uutisia kun on puhuttu H&M:sta ja digitalisaatiosta samaan aikaan. Maailmanlaajuinen muotijätti kamppailee selvästi kasvavan nettikaupan kanssa, joka vaatii veronsa kivijalkakaupoissa.

Vaikka H&M:n sanotaan kamppailevan nettikaupan vaihdoksen kanssa, he paljastivat vastikään nettikauppansa liikevaihdon olevan jo nyt 29 miljoonaa kruunua.

Tunnelin päässä on siis myös valoa. Nyt WWD-lehti ilmoittaa, että H&M:n verkkokauppasivuilla käy kaikkein eniten asiakkaita. WWD-lehden saamat luvut tulevat analyysiyritys Semrushilta.

Asos kakkosena

Semrush listaa vuosittain verkkokauppayritykset järjestykseen riippuen siitä kuinka suuri liikenne sivustoille on, ja tällä kertaa H&M on sysännyt englantilaisen Asos.comin kakkossijalle. Listauksessa käydään läpi maailmanlaajuiset sivustot ja nyt liikenne H&M.comin sivulle olisi kasvanut niin paljon, että ruotsalaisyritys on ottanut kärkipaikan listauksessa.

Semrushin mukaan muodin kärkikymmenikkö näyttää seuraavanlaiselta:

  1. Hm.com
  2. Asos.com
  3. Zara.com
  4. Wildberries.ru
  5. Macys.com
  6. Myntra.com
  7. Nordstrom.com
  8. Jabong.com
  9. Adidas.com
  10. Urbanoutfitters.com

50 suurimman sivuston keskiarvokasvu liikkuu 12 prosentissa. 60 prosenttia maailmanlaajuisesta liikenteestä huippusivustoille tulee Yhdysvalloista. Seuraavina tulevat Intia, Turkki ja Espanja, jokaisella liikennettä noin kuusi prosenttia.