Nettimuotikauppiaiden listaykkönen kävijämäärissä.
Viime aikoina on saatu kuulla enimmäkseen kielteisiä uutisia kun on puhuttu H&M:sta ja digitalisaatiosta samaan aikaan. Maailmanlaajuinen muotijätti kamppailee selvästi kasvavan nettikaupan kanssa, joka vaatii veronsa kivijalkakaupoissa.
Vaikka H&M:n sanotaan kamppailevan nettikaupan vaihdoksen kanssa, he paljastivat vastikään nettikauppansa liikevaihdon olevan jo nyt 29 miljoonaa kruunua.
Tunnelin päässä on siis myös valoa. Nyt WWD-lehti ilmoittaa, että H&M:n verkkokauppasivuilla käy kaikkein eniten asiakkaita. WWD-lehden saamat luvut tulevat analyysiyritys Semrushilta.
Asos kakkosena
Semrush listaa vuosittain verkkokauppayritykset järjestykseen riippuen siitä kuinka suuri liikenne sivustoille on, ja tällä kertaa H&M on sysännyt englantilaisen Asos.comin kakkossijalle. Listauksessa käydään läpi maailmanlaajuiset sivustot ja nyt liikenne H&M.comin sivulle olisi kasvanut niin paljon, että ruotsalaisyritys on ottanut kärkipaikan listauksessa.
Semrushin mukaan muodin kärkikymmenikkö näyttää seuraavanlaiselta:
- Hm.com
- Asos.com
- Zara.com
- Wildberries.ru
- Macys.com
- Myntra.com
- Nordstrom.com
- Jabong.com
- Adidas.com
- Urbanoutfitters.com
50 suurimman sivuston keskiarvokasvu liikkuu 12 prosentissa. 60 prosenttia maailmanlaajuisesta liikenteestä huippusivustoille tulee Yhdysvalloista. Seuraavina tulevat Intia, Turkki ja Espanja, jokaisella liikennettä noin kuusi prosenttia.