H&M positiivisessa nosteessa vuonna 2019

H&M Group jatkoi kasvua vuoden 2019 aikana nopeasti muuttuvassa muodin maailmassa ja nettoliikevaihto kasvoi 11 prosenttia yli 230 miljardiin Ruotsin kruunuun. Paikallisissa valuutoissa kasvu oli 6 prosenttia.

Vuoden 2019 viimeisellä neljänneksellä, mikä tarkoittaa aikaväliä 1.9-30.11.2019 H&M Groupin nettoliikevaihto kasvoi yhdeksän prosenttia 61,7 miljardiin Ruotsin kruunuun. Edellisvuonna summa samalla aikavälillä oli 56,4 miljardia Ruotsin kruunua.

Viimeisimmän vuosineljänneksen myyntiin, aieampaan kalenterivuoteen verrattuna, vaikutti tänä vuonna se, että Black Friday oli viikkoa myöhemmin, juuri ennen marraskuun loppua. Tämän vuoksi osa Black Fridayn nettimyynnistä näkyy vasta joulukuussa. Aktuellin summan, jonka varmaa tulosta ei ole vielä kerrottu, arvioidaan olevan noin 500 miljoonaa Ruotsin kruunua. Tähän summaan sopeutettuna neljännen vuosineljänneksen myynti kasvoi 10 prosenttia ja paikallisissa valuutoissa kuusi prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

Ilmoitus

H&M Groupin kokonaisvuositulos julkistetaan tammikuussa 2020. Yritys esitteli tuloksia eilen julkaistussa tiedotteessa.