Yhteistyössä Googlen kanssa.
Ruotsalainen muotijätti H&M esitteli tänään kaksi ”mullistavaa” uutta tekniikkatoimintoa. Muotiyritys on tehnyt nimittäin yhteistyötä Googlen kanssa ääniohjauksesta.
- Yhteistyössä Googlen kanssa H&M-ryhmä on nyt kehittänyt ääniohjatun sovelluksen H&M Home:lle. Sovellus tulee vain valituille markkinoille, yritys kertoo tiedotteessaan.
”Ihmisääni robottiäänen sijaan”
H&M Home on muotiyrityksen panostus sisustukseen ja nyt asiakkaat voivat puhua itselleen kauniin kodin. Uusi ääniohjattu sovellus on nimeltään H&M Home Stylist ja se neuvoo käyttäjää löytämään oikeat tuotteet.
- H&M Home Stylist antaa henkilökohtaisia tyyli- ja tuote-ehdotuksia sekä inspiraatiota kodin eri huoneisiin – kaikki tämä saatavilla kännykässä. Jotta kokemus on vielä henkilökohtaisempi, stylistillä on ihmismäinen ääni useimmiten käytetyn robottiäänen sijaan, yritys huomauttaa.
”Huipputason hologrammikokemus”
Ääniohjaus ei toki ole ainoa asia, johon H&M panostaa uudessa tekniikassaan. Muotijätin tuotemerkki Monki kokeilee nyt ”AR-hologrammia”. Tämä on toiminto, joka on kehitelty yhdessä Lontoossa toimivan HoloMe –yhtiön kanssa, ja se tulee näyttämään yhdeksän valittua Monki-asua 3D-kuvina.
Asiakkaat voivat puhelimellaan katsoa asujen yksityiskohtia ja kokea hologrammin kuin se olisi paikalla samassa huoneessa heidän kanssaan.
- Nämä kaksi asiakaskokemusta, jotka nyt lanseeraamme ja kokeilemme Googlen ja HoloMe:n kanssa, ovat molemmat esimerkkejä täysin uusista teknisistä ratkaisuista muoti-alalla. Olemme hyvin iloisia kun voimme kohta esittää maailman ensimmäisiin lukeutuvan äänistylistin ja testata huipputason hologrammikokemusta asiakkaillamme, kertoo Elin Frendberg, joka työskentelee H&M-ryhmässä liikennekehittelyn parissa.