H&M: Myynti Amazonin kautta ei kiinnosta

”Tmall on poikkeus.”

Ilmoitus

Kun H&M julkisti toimintavuoden ensimmäisen neljänneksen luvut oli selvää että verkkokauppa oli valopilkku muutoin melko vaisussa raportissa. Muotijätti nosti muun muassa esille kiinalaisen Tmall -lanseerauksen onnistuneena projektina ja kertoi, että seuraavaksi Saudi-Arabia ja Yhdistyneet Arabiemiirikunnat saavat yrityksen verkkokaupan.

”On sujunut todella hyvin”

H&M ei esittänyt tarkkoja lukuja reilun viikon käynnissä olleesta Tmall -myynnistä. Karl-Johan Perssonin mielestä H&M:n on tärkeää olla verkossa Kiinassa, kertoo Veckans Affärer, joka viittaa Finwiren haastatteluun.

- On sujunut todella hyvin. Emme ikävä kyllä voi antaa mitään lukua, mutta olemme saaneet viitteitä siitä että lanseeraus oli hyvä. Olimme asettaneet odotuksemme korkealle ja ylitimme ne, hän sanoo Finwiren haastattelussa.

"Oman verkkokaupan kehittäminen"

Muutama H&M tavaramerkki on saatavilla kansainvälisillä sivustoilla kuten Asos ja Zalando, mutta myyminen ulkoisten yritysten kautta ei ole strategia jota H&M suunnittelee jatkavansa. Ei ainakaan Amazonin ja H&M:n oman merkin kohdalla.

- Tmall on poikkeus mitä tulee verkkokauppaan, koska yhtiön fokuksessa on oman verkkokaupan kehittäminen. H&M:n tulevaisuuden suunnitelmissa ei ole tavaramerkin lanseerausta ulkoisilla alustoilla, kuten esimerkiksi Amazon. Emme katso Amazonin suuntaan, sanoo Karl-Johan Persson.