Hermine Holdin toimitusjohtaja: ”Meillä on paljon saatavaa fyysiseltä kaupankäynniltä”

Alussa tarkoituksena oli vain verkkokauppa.

Hermine Hold, ruotsalainen hiuskoristeita myyvä verkkoliike, avattiin noin puolisen vuotta sitten. Liikkeen takana on muun muassa superyrittäjä ja vaikuttaja Isabella Löwengrip. Odotukset liikettä kohtaan olivat siksi alusta alkaen kovat.

Ilmoitus

Hermine Holdin, joka myy tuotteita verkkoliikkeen kautta myös Suomeen, toimitusjohtaja Katarina Roger (kuvassa) kertoo Ehandel.fi:n sisarsivustolle, että yritys on saanut lämpimän vastaanoton.

- Että puolen vuoden jälkeen on niin omistautunut asiakaskunta ja niin monia haluttuja jälleenmyyjiä, on fantastinen alku. Lanseerasimme myynnin kannalta rankkaan aikaan, helmikuun puolivälissä, mikä ei yleisesti ole verkkomyyjien kulta-aikaa. Kiitos kuitenkin suuren mielenkiinnon meitä kohtaan jo ennen lanseeraustamme onnistuimme luomaan hyvän alun ja olemme kasvaneet sen jälkeen vakaasti markkinoiden kanssa, hän kirjoittaa sähköpostissa.

Katarina Roger ei halua kertoa myyntiluvuista, mutta sanoo, että yrityksen valikoimaa on laajennettu niin tuotteiden kuin hintojen osalta jälkikäteen, mikä on luonut suuremman asiakaskunnan.

- On ollut kiitollista, kun tuote on niin rajoittunut kuin hiuskoriste, mikä on kuitenkin muotoiltu laajalla asiakaskunnalle. Tämän ansiosta voimme nähdä kuka tarvitsee mitäkin ja missä paikassa. Se on ollut ajatuksena alusta saakka.

 

Onko kaikki mennyt sitten odotusten mukaisesti?

- Kyllä ja ei. Odotus luoda tuotteita ketterästi ja olla läheisessä kommunikaatiossa yhteisömme kanssa – ehdottomasti. On ollut todella mukavaa nähdä kuinka meitä seuraavat henkilöt ovat olleet sitoutuneita alusta saakka ja se on myös ollut strategiamme, mikä on osoittautunut toimivaksi. Mystiikka on kerta kaikkiaan vanhentunut konsepti. Me uskomme todella läpinäkyvyyteen ja co-creation on tie eteenpäin. Emme ole myöskään tietoisesti tehneet liian yksityiskohtaisia suunnitelmia, koska haluamme olla niin joustavia kuin mahdollista.

 

Fyysiset liikkeet hyvin kiinnostuneita

Se, mikä yllätti Hermine Holdin, oli fyysisten liikkeiden ja jälleenmyyjien kiinnostus tuotetta kohtaan ja tämän he huomasivat jo ennen kuin itse tuote oli tullut myyntiin.

Ilmoitus

- Ensimmäinen teoriamme oli, että olisimme itsestään selvä ecom-brändi, mutta nämä puoli vuotta ovat osoittaneet, että niin tuotemerkillä kuin myynnillä on paljon saatavaa fyysiseltä kaupankäynniltä. Panostaminen molempiin kanaviin oli jotain, mitä emme olleet suunnitelleet, mutta nyt uskomme, että voimme luoda fantastisia, potentiaalisia yhteisenergioita tulevaisuudessa.

Jo tuotemerkkiä luodessa suunnitelmissa oli ”Instagram-ystävälliset” tuotteet, jotka olisi helppo saada näkyviin sosiaalisissa medioissa.

 

Puolen vuoden jälkeen Katarina Roger toteaa, että strategia on ollut voittoisa niin maksullisissa kuin orgaanisissa kanavoissa.

- Saimme luonnollisesti kiitollisen yleisön ja kiinnostuksen yhden perustajistamme, Isabella Löwengripin kanavien kautta, ja meillä oli huoli siitä, mitä tapahtuu kun tämä kiinnostus on laantunut. Tavoitteena on kuitenkin aina ollut luoda brändi, joka seisoo omin jaloin ja onneksemme tunnemme, että he, jotka meitä seuraavat, ovat kiinnostuneita juuri meistä ja ovat tulleet jäädäkseen.

 

Miltä loppuvuosi näyttää?

- Olemme ensimmäisen puolivuotisen aikana voineet kuunnella ja kokeilla, mikä todella toimii ja nyt olemme valmiita vaihtamaan seuraavalle vaihteelle, Katarina Roger kertoo.

Tavoitteene on yhteisö, joka tarjoaa muutakin kuin itse tuotteen.

- Kiintopisteemme on edelleen pohjoismaisilla markkinoilla ja valmistelemme ensi vuotta, jolloin suunnitelmissa on mennä maailmanlaajuisille markkinoille ja ankkuroitua entistä paremmin Euroopassa. Selvennämme syksyn aikana myös tuotestrategiaamme ja teemme Hermine Holdista paikan ja yhteisön, mikä pitää sisällään paljon enemmän kuin myymämme tuotteet, hän sanoo.