Hengityssuojain oli Partykingin myydyin tuote viikonloppuna

Koronavirus luo paniikkia.

Ehandel kirjoitti viime perjantaina Partykingin menestyksekkäästä verkkokaupasta Suomen markkinoilla. Viikonlopun aikana yrityksen uudeksi myyntihitiksi nousi tuote, jota tavallisesti myydään vain jokunen kappale viikossa: naamiaisasuiksi tarkoitetut hengityssuojaimet menivät kuin kuumille kiville.

- Vain viikonlopun aikana olemme myyneet niitä parisataa kappaletta. Tätä voi verrata siihen, että normaalisti niitä menee muutama viikossa, Partykingin toimitusjohtaja Joel Svensson kertoo Ehandelille.

Ilmoitus

Hengityssuojat on myyty loppuun myös esimerkiksi useissa ruotsalaisissa verkkoapteekeissa. Niiden kanssa on tosin eräs ongelma: Ne eivät estä tartunnan saamista vaan niiden tarkoituksena on, että hengityssuojan käyttäjä ei itse tartuta muita.

- Ne hengityssuojat, joita me myymme on tehty niin, että niiden käyttäjä ei tartuttaisi muita. Esimerkiksi, jos olet käsittelemässä avointa haavaa. Hengityssuojaimet ei siis ole tehty suojaamaan virussairauksia vastaan. Saamme näistä jonkun verran kysymyksiä ja kerromme silloin asiakkaalle, että myymämme hengityssuojat on tehty suojaamaan muita, ei sinua, joka käytät sitä. Tärkeintä on, että ihmiset eivät osta hengityssuojaa väärästä syystä, ruotsalaisen Apoteketin lehdistövastaava Magnus Frisk kertoo Ehandelin sisarsivustolle.

 

Koronavirus laittaa kuitenkin myös kapuloita rattaisiin joissakin verkkokaupoissa. Näin esimerksiksi Partykingillä.

- Koronavirus vaikuttaa meidän hankintoihimme Kiinasta juuri nyt eikä siellä päässä tapahdu mitään, koska kansalaiset ovat saaneet viisi ylimääräistä vapaapäivää kiinalaisen uudenvuoden jälkeen. Tämä tarkoittaa, että suunniteltu tuotanto on vähintään viikon myöhässä. Myös matkustuskiellot Kiinassa voivat vaikuttaa hankintoihimme, koska tehtaamme ovat eri puolilla maata ja partnerimme siellä ei voi matkustaa ympäriinsä kaikkiin näihin, Partykingin toimitusjohtaja Joel Svensson kertoo Ehandelin sisarsivustolle.