HAVU Gaming palkkaa yritysmaailman osaajia

"Esteenä on vain yritysten rohkeus"

Ilmoitus

Keksijä ja futuristi Perttu Pölönen, sosiaalisen median asiantuntija ja myyntivalmentaja Sani Leino, sekä kotimaisten artistien luottovisualisti Tuomas Kujansuu liittyvät HAVU Gaming –organisaatioon.

- Perttu, Sani ja Tuomas ovat aloillaan arvostettuja suunnannäyttäjiä ja on todella hienoa saada heidät mukaan HAVUn toimintaan. Upeaa nähdä, että suomalaiset eturivin bisnesvaikuttajat ymmärtävät esportsin kasvupotentiaalin. Vuosi 2019 tulee olemaan HAVUlle tärkeä ja panostamme entistä isommin tarjontaamme pelaajille ja kumppaneille, HAVUn toimitustjohtajaa Lasse Salminen sanoo lehdistötiedotteessa.

Ilmoitus

HAVU Gaming on suomalainen Esports-organisaatio, jolla on ammattijoukkueet Counter Strikessa, Fortnitessa, Fifassa ja Hearthstonessa. HAVU on yksi Suomen menestyksekkäimpiä kilpapeliorganisaatiota.

”Suomesta esportsin ykkösmaa”

Sävelkellon kehittäjänä tunnettu ja vastikää MIT:n 35 under 35 -listalle ainoana suomalaisena valittu keksijä Perttu Pölönen liittyy HAVUn organisaatioon osakkaana.

Useilta lavoilta tunnettu Perttu Pölönen on keksijä, futuristi, säveltäjä ja startup-yrittäjä, joka on voittanut Euroopan suurimman nuorille suunnatun tutkimuskilpailun (EUCYS) ja valmistunut Singularity University -tulevaisuusyliopistosta, joka sijaitsee NASAn tutkimuskeskuksessa Kaliforniassa.

- Esports on erittäin kiehtova ala, ja haluan lähteä HAVU Gamingin kanssa kehittämään kotimaista esportsia entistä rohkeammin tulevaisuuden työllistäjänä. Esports tulee luomaan Suomeen paljon uusia työpaikkoja ja mullistamaan suomalaista urheilua ja markkinointia. Uskon, että pystyn tuomaan kansainvälisillä yhteyksilläni paljon lisäarvoa HAVUn kehittämiseen. Tavoitteena on vahvalla kansainvälisellä yhteistyöllä ja rohkeilla aloitteilla tehdä Suomesta esportsin ykkösmaa maailmassa, Perttu Pölönen sanoo lehdistötiedotteessa.

”Yritysten tulisi satsata rohkeammin tuleviin megatrendeihin”

Suomen suosituimpiin asiantuntijapuhujiin ja myyntivalmentajiin lukeutuva Sani Leino liittyy HAVUn organisaatioon osakkaaksi ja tuo vahvistusta erityisesti yritysyhteistyömahdollisuuksiin.

Leino tunnetaan taustastaan kotimaisessa kasvuyrittäjyyskentässä, sekä aktiivisesta työstään kotimaisen myyntityön eteen, erityisesti digitaalisen ja sosiaalisen myyntityön saralla, jonka parissa hän on ainoana suomalaisena ollut mukana luomassa maailman ensimmäistä digitaalisen myynnin ammattilaistutkintoa arvostetulle Digital Marketing Institutelle Irlantiin.

Leinon mielestä monille esports-ekosysteemi ja liiketoimintamahdollisuudet ovat vielä täysin tuntemattomia.

- Esports on todella mielenkiintoinen ja erittäin nopeasti kasvava ala, ja hyppään innolla mukaan kehittämään esportsia Suomessa. Olen huomannut, että useille organisaatioille esportsin mahdollisuudet mediana ja erityisesti nuoren yleisön tavoittamiseen ovat vielä tuntemattomat, joten lähden innolla mukaan auttamaan yrityksiä ymmärtämään tämän uudenlaisen megatrendin tarjoamia mahdollisuuksia. Yrityksillä on juuri nyt ainutlaatuinen mahdollisuus lähteä mukaan esports-organisaatioiden kumppaneiksi, ja tavoittamaan näin erittäin sitoutunutta nuorten kohderyhmää uskottavalla tavalla, Leino sanoo tiedotteessa.

Erityisesti nuorten miesten keskuudessa kilpapelaaminen ja siihen liittyvät suoratoistopalvelut kuten Twitch kasvavat valtavaa vauhtia haastaen kuukausittaisessa ajankäytössä jopa YouTuben ja Netflixin. 

- Itse olen eniten innoissani uudenlaisen median mahdollisuuksista, joiden panostukset Suomessa ovat toistaiseksi lähes olemattomat, vaikka esimerkiksi suoratoistopalvelu Twitch sitouttaa erityisesti nuoria miehiä paremmin Yhdysvalloissa kuin YouTube. Väitän, että moni ei tunnista edes nimeltä uudenlaisia suoratoistopalveluita tai maailman suosituimpia kilpapelaajia, vaikka kotona teinit viettävät viikossa kymmeniä tunteja näiden medioiden ja tulevaisuuden talenttien seurassa verkon välityksellä. Yritysten tulisi uskaltaa satsata rohkeammin maailmalta meille vielä tulossa oleviin tuleviin megatrendeihin, jolloin asetelmat kilpailun ja rahallisten panostusten kasvaessa ovat paljon paremmat kuin parin vuoden päästä.

HAVUn organisaatio vahvistuu myös median ja graafisen puolen osaamisella, kun visuaalinen suunnittelija/AD Tuomas Kujansuu liittyy organisaation osakkaaksi. Tuomas vastaa tulevaisuudessa HAVUn yritysilmeestä, visuaalisesta ideoinnista ja tuotannosta.

- Olen lähdössä suurella innolla mukaan HAVUn tiimiin, koska esports on itselleni todella tuttu ja läheinen asia harrastustoiminnan kautta. Olen itse pelannut vuosia monia eri pelejä, ja minulle onkin kertynyt käytännöllistä ymmärrystä alalta, alkaen pelien visuaalisesta ilmeestä ja toiminnasta, ulottuen joukkueen sisäisen viestinnän ja hyvinvoinnin tärkeyteen. Tästä kulmasta liikkeelle lähtiessäni pystyn tarjoamaan joukkueelle ammattitaitoisia visuaalisia ratkaisuja, jotka eivät ole teennäisiä ja päälleliimattuja, vaan edustavat alan syvintä olemusta, ja vastaavat HAVUn tarpeisiin, Kujansivu sanoo tiedotteessa.

Mainostuotot lähenteelee miljardia dollaria

Viimeisen kahden vuoden aikana esports on nostanut päätään Suomessa, josta esimerkkinä on nouseva kilpapelaajien määrä sekä parhaimpien pelaajien kansainvälisten suurturnausten voitot, joiden palkintopottien ansioista Suomessa on jo kolme esports miljonääriä.

Kansainvälisesti esports jatkaa vahvaa kasvuaan isoimpien kansainvälisten palkintopottien liikkuvan jo kymmenissä miljoonissa ja sponsorointi ja mainospanostusten lähennellessä jo miljardia dollaria. Kansainvälisistä kilpapelaajista on kasvanut lyhyessä ajassa myös sosiaalisen median superjulkkiksia saaden pelivideoillensa ja livestriimeilleen satoja miljoonia katselukertoja kuukausittain.