Growth hacking vauhdilla Suomeen

Suomalaisyhtiöt ovat tehneet merkittävää kasvua growth hackingin avulla viime aikoina. Growth hackingin kehittäjä Sean Ellis puhuu tänään Helsingissä.

Ilmoitus

Columbia Roadin loppuunmyyty Growth Forum -kasvutapahtuma kokoaa tänään yhteen yritysjohdon ja digitaalisen markkinoinnin ammattilaiset Suomen suurimpaan digitaalista kasvua käsittelevään tapahtumaan.

Suomalaisyhtiöt ovat tehneet merkittävää kasvua growth hackingin avulla viime aikoina. Digitaalisen kasvun konsultointitalo Columbia Roadin asiakkaista Lassila & Tikanoja kasvatti verkkokauppansa myyntiä 400 % vain 2,5 kuukaudessa. Marimekko on puolestaan kertonut viime vuoden ensimmäisen vuosipuoliskon tulosjulkistuksen yhteydessä, että yksi tärkeimmistä myynnin kasvun syistä oli verkkokauppa.

Ilmoitus

- Growth hacking yleistyy nyt erityisesti isommissa yrityksissä, joissa työskentelytapa yhdistää markkinoinnin, myynnin ja tuotekehityksen tekijöitä tehokkaiksi kasvutiimeiksi. Heidän vastuullaan on yhteinen digitaalisen myynnin kasvuhakuinen suunnitelma, nopeat kokeilut ja datan tehokas käyttö. Maailmalla tunnettuja isoja growth hackingillä menestyneitä yrityksiä ovat esimerkiksi Facebook, Linkedin ja Amazon. Nyt myös kotimaiset yritykset kuten Marimekko ja Lassila & Tikanoja ovat näyttäneet, millaisia merkittäviä tuloksia dataohjautuvalla digimyynnillä saadaan aikaan, kertoo Columbia Roadin Suomen-maajohtaja Eero Martela tiedotteesa.

Ensimmäistä kertaa järjestettävän Growth Forum tapahtuman pääpuhujaksi on kutsuttu growth hackingin kehittänyt Sean Ellis (kuvassa). Muita puhujia tapahtumassa ovat muun muassa Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko ja CDO Kari Härkönen, jotka kertovat Marimekon globaalista kasvusta verkkokaupan ja kasvumarkkinoinnin avulla.

Tapahtuman paneelikeskustelussa ovat mukana Helsingin Sanomien markkinointijohtaja Veera Siivonen, Elisan Head of Online Sales Matti Liski, Postin VP Digital Sales Pasi Ilola ja Reiman Director - Solutions Sales Heikki Tiittanen.

Columbia Road on verkkokauppaan ja tulosvetoiseen digimarkkinointiin keskittyvä Futuricen tytäryhtiö. Viime tilikaudella Columbia Roadin liikevaihto kasvoi 6,1 miljoonaan euroon, ja kasvua edelliseen vuoteen oli 100 %.